کدخبر :180929 پرینت
30 شهریور 1394 - 14:03

افزایش همکاری‌های دوجانبه‌ی ایران و روسیه در بخش ICT

وزیر ارتباطات در دیدار با سفیر روسیه در ایران، با استقبال از سفر وزیر ارتباطات روسیه به ایران در آینده ای نزدیک، ابراز امیدواری کرد این سفر زمینه همکاری مشترک در بخش IT ، پست، مخابرات و ماهواره را فراهم کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در این دیدار، با اشاره به دولت در زمینه روابط با روسیه گفت: تاکید رییس جمهور بر این است که در دوران پساتحریم و جدای از اتفاقات پیرامون، روسیه به عنوان همسایه همیشگی ایران مطرح است و باید روابط اقتصادی، سیاسی، صنعتی و امنیتی را با آن گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس بنای ما بر همکاری بوده و در این راستا هیچگونه محدودیتی نداریم.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به دیدار دکتر روحانی با رییس جمهور روسیه گفت: در این دیدار دکتر روحانی به آقای پوتین گفتند که ما طعم تحریم ها را چشیده ایم و تحریم های غرب ضد روسیه را غیر عقلانی می دانیم و آمادگی داریم  هرگونه کمکی در این زمینه باشد، به روسیه ارایه دهیم.

دکتر واعظی همچنین به علاقه مندی آذربایجان در این خصوص اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج مثبت کمیسیون مشترک می تواند تقویت زمینه های همکاری دو جانبه و چند جانبه باشد که در این زمینه با توجه به این که ریاست کمیسیون ترکیه و آذربایجان بر عهده اینجانب است این موارد بهتر عملی می شود.

وی در ادامه از تلاش مجموعه وزارت ارتباطات در برگزاری هر چه بهتر کمیسیون مشترک با روسیه خبر داد و گفت: بسیار علاقه مندیم این کمیسیون از حالت تشریفاتی خارج و تبدیل به کمیسیونی با دستور کار مشخص و مدون شود.

وی در این زمینه افزود: برای همکاری و گسترش روابط خواهان کمیسیون مشترک کاری هستیم و در این زمینه با وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف هماهنگی کرده تا با پیشنهادات روشن در آن حاضر شوند.

دکتر واعظی با اشاره به زمینه های مختلف همکاری در خصوص روابط بانکی، صنعت، نفت و گاز و به ویژه  بخش خصوصی دو طرف ادامه داد: زمینه همکاری ایران و روسیه در بخش صنعت، نظامی، تجارت، علمی، فرهنگی بسیار گسترده است و امیدواریم به سرعت توسعه یابد.

وی در مورد اتصال خط آهن سراسری ایران از طریق آذربایجان به روسیه نیز گفت: با توجه به مذاکرات گذشته علاقه مندیم بین سه کشور این خط زودتر کشیده شود.

وزیر ارتباطات از علاقه مندی بخش خصوصی دو طرف جهت سرمایه گذاری  خبر داد و اظهار داشت: باید تلاش کرد بستر فعالیت بخش خصوصی دو طرف فراهم شود.

سفیر روسیه در ایران نیز در این دیدار با تاکید بر انتقال نقطه نظرات وزیر ارتباطات، ابراز امیدواری کرد کمیسیون مشترک دو کشور با ریاست دکتر واعظی به نتایج مطلوب و مورد نظر دست یابد.

وی همچنین از علاقه مندی وزیر ارتباطات روسیه در بازدید از مجموعه وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: امیدواریم تلاش های مشترک به نتایج مثبت رسیده و در رشته های مختلف همکاری های خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.