کدخبر :173414 پرینت
20 اسفند 1393 - 11:07

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، تاکید کرد:

لزوم دست یابی به نسل‌های ارتباطی بالاتر از 4 برای رسیدن به جایگاه مطلوب در حوزه‌ی IT

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، گفت: رشد سریع ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به تحولات در هر جامعه ای، سرمایه گذاری در بخش آموزش، تحقیق و توسعه (R&D) را طلب می کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر زارعیان که در سمینار تخصصی GPON – WIFI سخن می گفت، افزود: اگر بخواهیم سطح فناوری اطلاعات را مطابق با کشورهای پیشرفته رشد دهیم، باید به اندازه آنان نیز در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، میزان سرمایه گذاری حوزه (R&D) در برخی از کشورهای توسعه یافته را بیش از دوبرابر بودجه عمرانی برخی کشورها ، دانست و تأکید کرد: بدون توجه به سرمایه گذاری، هرگز نمی توانیم سطح ارتباطات و IT در کشور را رشد دهیم.

وی با اشاره به رشد میزان سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات به میزان بالای 2100 میلیارد دلار طی سال های 2012 تا 2014 در کشورهای توسعه یافته، اذعان داشت: نباید به سادگی از این هزینه هایی که در حوزه تلکام شده است گذشت.

دکتر زارعیان، ضمن تأکید بر سرمایه گذاری داخلی و استفاده از تولیدات داخل افزود: برای توانمند کردن شرکت های داخلی باید ضمن استفاده از محصولات آنان، در انتقال دانش و ارتقاء سطح علمی و کیفی نیز بکوشیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، خطاب به کارشناسان و مدیران فناوری اطلاعات حاضر در نشست گفت: باید از این نشست های فنی به عنوان یک فرصت در جهت ارتقاء دانش و آگاهی استفاده کرد.

وی استفاده از ایمیل های خارجی در بین مردم ایران را از دغدغه های خود برشمرد و افزود: متأسفانه امروز شاهد محتوای خارجی وب هستیم که دلیل آن، عدم سرمایه گذاری در بخش آموزش و تحقیق مطابق با دیگر کشورهاست.

دکتر زارعیان در پایان سخنان خود، استفاده از نسل های 3 و 4 ارتباطی را امری عادی دانست و خاطرنشان کرد: به منظور رسیدن به جایگاه واقعی فناوری اطلاعات، امروز باید به نسل های بالاتر از 4 دست پیدا کنیم. اگر زود عمل نکنیم از آن نیز بازخواهیم ماند.

گفتنی است ، سمینار آموزشی GPON-WIFI با حضور مهندس حاجی محمدی ، معاون شبکه و فناوری اطلاعات مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات و توسعه مهندسی شرکت های مخابرات استانی ، ایرانسل و شرکت های PAP به همت شرکت دلسا و همکاری روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، 17 اسفند 93 برگزار شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.