کدخبر :171894 پرینت
06 دی 1393 - 21:28

وزارت ارتباطات در بسیاری از برنامه های توسعه ای عقب است

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عقب ماندگی کشور در حوزه‌ی ICT نسبت به برنامه پنجم توسعه، از عملکرد وزارت ارتباطات انتقاد کرد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس رمضانعلی سبحانی فر در مراسم اتمام طرح همکدسازی تلفن ثابت در کشور، گفت: وزارت ارتباطات در بسیاری از برنامه های توسعه ای عقب است که عملکرد این وزارتخانه جای نقد و بررسی دارد.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات باید در دو سال اول برنامه پنجم توسعه اجرا می شد، گفت: گزارش عملکرد یکسال اخیر دولت در این زمینه شفاف و ملموس نیست و این پروژه به کندی پیش می رود. در همین حال ضعف در راهبری بخش خصوصی فعال این حوزه دیده می شود به نحوی که 90 میلیارد تومان ردیف اعتباری بودجه تاکنون به بخش خصوصی اختصاص داده نشده است. همچنین بخش خصوصی تعامل مثبتی نمی تواند با مدیران عامل زیر مجموعه های وزارت ارتباطات داشته باشد.

سبحانی فر با بیان اینکه اوایل دهه 80 صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش اتفاق افتاده است، گفت: هم اکنون در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات فنی و مهندسی صادر نمی شود و به رغم انتظار توسعه مخابرات، امروز هیچ گونه توسعه ای در کشورهای خارجی از مخابرات نداریم این در حالی است که سالهای گذشته ما در کشورهای آسیای میانه حضور فعالی داشتیم.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم حمایت از تولید تجهیزات داخلی گفت: نسل سوم و چهارم موبایل در کشور بدون بهره گیری از توان داخلی و به صورت صد در صد خارجی اجرایی شده است در همین حال نگهداری سیستم های مخابراتی نیز توسط بخش خارجی انجام می شود و این برای کشور بسیار نامبارک است.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات در بخش خدمات دهی نیز گفت: نظارت کافی بر کار اپراتورها صورت نمی گیرد و سرویس های ارتباطی دائما در حال قطع است و کیفیت نادرست این خدمات نیازمند نظارت بیشتر است.

به گفته سبحانی فر، ادارات کل آی سی دی استانها وظایفشان تدوین نشده و نظارت کافی بر آنها صورت نمی گیرد.

وی همچنین گفت: 30 درصد جامعه ما را روستائیان تشکیل می دهند اما به لحاظ عدم توجیه اقتصادی، بخش خصوصی و مخابرات کمتر به روستاها ورود پیدا می کنند و هم اکنون شاهد نارضایتی از واگذاری تلفن و خدمات رسانی در روستاها هستیم به نحوی که در برخی روستاها یک خط تلفن 400 هزار تومان خرید و فروش می شود و یا برخی 2 سال است که در نوبت دریافت تلفن هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.