کدخبر :1561 پرینت
29 بهمن 1390 - 13:26

حکیم جوادی: ظرفیت پهنای باند دانشگاه‌ها 500 برابر می‌شود

متن خبر
رئیس سازمان فناوری اطلاعات، گفت: با بهره‌برداری از شبکه‌ی ملی اطلاعات، ظرفیت پهنای باند دانشگاه ها با افزایش 500 برابری به یک گیگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.
 
به گزارش سیتنا (CITNA.IR) به نقل از روابط عمومی سازمان، مهندس "علی حکیم جوادی"  تاکید کرد: پیش از این در شبکه‌ی علمی نسل قدیم که در سال 77 به بهره‌برداری رسیده‌بود،‌ حداکثر پهنای باند دو مگابیت‌برثانیه را برای دانشگاه‌ها فراهم کرده بود.
 
وی افزود: به منظور برطرف کردن نیازهای موجود و همچنین بر اساس بند "ه" ماده‌ی 46 برنامه‌ی پنجم توسعه‌ی کشور، وزارت ارتباطات طراحی شبکه‌ی جدید علمی را در دستور کار خود قرار داد تا زیرساخت‌های لازم در این حوزه را فراهم کند.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مزایای راه اندازی شبکه‌ی علمی کشور تصریح کرد: این شبکه اتصال میان دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز پژوهشی و پژوهشگاه ها را فراهم می‌کند.
 
وی ادامه داد: این شبکه نخستین شبکه‌ای است که به صورت یکپارچه و بر پایه‌ی IPV6 پیاده سازی می‌شود در حالی که امکان کار با IPV4 را هم دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات شبکه علمی کشور را بستر تولید محتوا دانست و اظهار داشت: امیدواریم با راه اندازی این شبکه و ایجاد دیتاسنترهای مختلف در سطح کشور،‌ سهم قابل توجهی از تولید محتوا در دنیا را بدست آوریم.
 
وی ادامه داد: نقش وزارت ارتباطات در توسعه‌ی این شبکه،‌ حاکمیتی خواهد بود و سیاست گذاری،‌ هدایت و نظارت برای پیاده سازی شبکه‌ی علمی کل کشور توسط بخش خصوصی  مدیریت خواهد شد.
انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.