کدخبر :14057 پرینت
25 فروردین 1393 - 19:26

با اعمال تعرفه های جدید، قبوض تلفن همراه چه تغییری می کنند؟

متن خبر

مدیرعامل همراه اول ضمن اعلام آمادگی برای اعمال تعرفه‎های جدید و فلت سازی نرخ مکالمات از اول اردیبهشت ماه، گفت: مشترکان به هیچ عنوان نگران افزایش تعرفه‎ها نباشند؛ چرا که ما کف تعرفه‎های اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات را اعمال می‎کنیم و در نهایت مشترکان افزایش قیمتی را شاهد نخواهند بود و حتی ممکن است هزینه‎های مشترکان کاهش یابد.

 

به گزارش خبرنگار "سیتنا"، مهندس "وحید صدوقی" که در مراسم افتتاح فروشگاه مرکزی همراه اول در جمع خبرنگاران سخن می‎گفت، امروز در نشست خبری اظهار کرد: طرح فلت یا هم کدسازی شماره‌های همراه اول موضوعی است که پیش از شروع سال جدید از سوی سازمان تنظیم مقررات مصوب شد و ما این آمادگی را داریم تا در صورت ابلاغ، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آن را اجرایی کنیم.

 

 

مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: پس از آن که این مصوبه ابلاغ شود نرخ مکالمه سیم کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول را به مشترکان خود اعلام خواهیم کرد و به احتمال زیاد این تغییر تعرفه در دو مرحله صورت خواهد گرفت که در مرحله اول تنها به فلت سازی شبکه خواهیم پرداخت و پس از آن در گام بعدی تعرفه مکالمات را تغییر می دهیم.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر سقف تعرفه سیم کارت‌های اعتباری همراه اول 899 ریال و سیم کارت‌های دائمی 599 ریال است در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر ابراز نگرانی مشترکان از افزایش قبوض این اپراتور پس از اعمال تعرفه‎های جدید، اظهار کرد: پس از تغییر تعرفه‌ها به طور قطع سقف مبلغ مجاز را اعمال نخواهیم کرد و قیمت ها در حدود کف قیمت تعیین شده از سوی سازمان تنظیم مقررات خواهد بود و در نهایت به مشترکان وعده می‎دهم که هزینه‎هایشان کمتر از سابق شود.

 

مدیرعامل همراه اول در بخشی دیگر از سخنانش، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مشترکان ثبت شده‎ی همراه اول از 64 میلیون مشترک عبور کرده و از این میان حدود 40 میلیون از سیم کارت‌های عرضه شده در بازار فعال است.

 

وی ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت سیم کارت‎های دائمی، در سال 92 حدود 450 هزار سیم کارت دائمی همراه اول واگذار شد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، صدوقی با اشاره به توقف توسعه شبکه تلفن همراه در تهران، گفت: برای نصب دکل‌های BTS با مشکلاتی مواجه هستیم و از میان 170 سایتی که درخواست نصب آن هارا داشته ایم تاکنون مجوز نصب 40 سایت را هم نگرفته ایم البته این مساله را پیگیری می کنیم و از شهرداری تقاضای همکاری داریم.

 

 

مدیر عامل همراه اول به راه اندازی شعبه مرکزی فروشگاه‌های همراه اول اشاره کرد و یادآور شد: این فروشگاه نهمین فروشگاه همراه اول است که در سطح تهران افتتاح می‌شود و وظیفه آن ارائه خدمات و محصولات همراه اول به کاربران است.

 

صدوقی یادآور شد: در قالب این فروشگاه‌ها مردم می‌توانند تمام محصولات مورد نظر خود از جمله شارژ، سیم کارت همراه اول و همچنین گوشی‌های مختلف بازار را با آرم همراه اول تهیه کنند.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود یکسان بودن قیمت در این فروشگاه‌ها با سایر فروشگاه‌های شهر مشترکانی که گوشی تلفن همراه خود را از فروشگاه‌های همراه اول می خرند تنها امکان استفاده از سیم کارت‌های همراه اول را با این گوشی‌ها دارند؟ توضیح داد: اگر ما یک گوشی خاص را سفارش دهیم تا تعداد بالا برای همراه اول وارد شود آن شرکت گوشی های خریداری شده را برای ما قفل می‌کند و دیگر آن گوشی تنها برای سیم کارت‌های همراه اول قابل استفاده خواهد بود البته در فروشگاه‌های ما گوشی‌های بسیاری فروخته می‌شوند که به سفارش ما تهیه نشده‌اند و تنها د ر این فروشگاه‌ها به عرضه گذاشته شده اند که در این مواردی چنین مشکلی وجود ندارد.

 

 

وی همچنین عنوان کرد: حتی روی دو گوشی که ما به طور عمده سفارش داده بودیم هم سود خاصی برای شرکت همراه اول وجود نداشت و ما تنها برای تامین نیازهای مشترکان خود این اقدام را انجام دادیم.

 

صدوقی از راه اندازی فروشگاه نرم افزارهای همراه اول در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با روی کار آمدن این فروشگاه‌ها کاربران می توانند نرم افزارهای مخصوص را نیز به راحتی از این فروشگاه‌ها تهیه و خریداری کنند.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس "محمد مهدی عطوفی" معاون بازاریابی و فروش شرکت ارتباطات سیار هم در این نشست، گفت: در حال حاضر فروشگاه‌های همراه اول علاوه بر تهران در استان‌های مشهد، اصفهان، اهواز، اراک و لرستان نیز راه اندازی شده اند و قرار بر آن است که ظرف سه تا پنج سال آینده تعداد این فروشگاه‌ها به 700 فروشگاه برسد.

 

 

وی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته تعداد مشترکان سیم کارت‌های دائمی ما رشد کمی داشت اما در سال گذشته به یمن اعتماد مردم ما حدود 17 میلیون مشترک دائمی داشتیم که این دستاورد بزرگی است.

 

عطوفی در عین حال عنوان کرد: در سایت گلچین ما که روزهای یکشنبه به روز می‌شود در هفته ماقبل عید ظرف 50 دقیقه 2000 شماره به فروش رفت که این رکورد در حوزه سیم کارت های دائمی بی نظیر بوده و همچنان ادامه دارد به همین دلیل بر این باور هستیم که اقبال مردم نسبت به همراه اول خوب است و به همین دلیل از فضای رقابتی آینده هیچ نگرانی نداریم و همه را به مبارزه می طلبیم.

 

عطوفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود هم به مشلات آنتن دهی همراه اول در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر برای ما این آمادگی وجود دارد که برای مجتمع‌های پر واحد در صورتی که مردم تقاضایی داشته باشند و محلی برای نصب دکل‌های BTS موجود باشد شبکه خود را ترمیم کنیم به همین دلیل می توانند مردم درخواست‌های خود را را از این زمینه از طریق با تماس 9990 اعلام کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.