کد مطلب: 

6495

نتیجه‎ی عجیب جستجوی "استقلال" در گوگل

نتیجه‎ی عجیب جستجوی "استقلال" در گوگل

همین الان شما اگر کلمه استقلال را در گوگل جستجو کنید به موردی عجیب بر می‌خورید؛ دیگر از نام fcesteghlal.ir خبری نیست! بله ! این دامنه به طور کل از گوگل خارج شده و امتیاز آن به روی دامین esteghlaltehranfc.com انتقال یافته و همین اتفاق باعث شده تا رتبه سایت اصلی باشگاه در ماه اخیر در رنکینگ سایت الکسا که رتبه سابتها را نشان می دهد، به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

 

به گزارش سیتنا، یکی دو سالی می شود که داشتن سایت برای هر ارگان و سازمان و باشگاهها مهم شده است و باشگاهها این روزها از طریق سایتهایشان به اتفاقات روز واکنش نشان می دهند و سعی می کنند حاشیه ها را کنترل کنند. سایت باشگاه استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست اما این سایت که در مقایسه با سایت باشگاه پرسپولیس گرافیک و طراحی ضعیف تری دارد چند وقتی است که با سایت esteghlaltehranfc.com همکاری اش را آغاز کرده است.

 

در واقع سایت رسمی باشگاه با سایت استقلال تهران اف سی انگار توافقاتی کرده است. بر اساس تحقیقاتی که انجام داده ایم به این نتیجه رسیدیم که این همکاری درست از از زمانی شروع شد که یک شرکت به نام «ر» ( از نامبردن این شرکت معذوریم و تنها به ذکر حرف اول آن اکتفا می کنیم) که طراح وب سایت نامبرده است، طرحی کاملا مشابه رو برای طراحی دوباره وبسایت اصلی باشگاه ارائه داد. پس از مدتی  این طرح بر روی وب سایت اصلی باشگاه پیاده شد و وب سایت اصلی باشگاه دقیقا مشابه سایت esteghlaltehranfc شد! قبلا که سایت رسمی باشگاه را بازمی کردید با صفحه اصلی سایت رسمی باشگاه استقلال مواجه می شدید اما این روزها با صفحه ای مواجه می شوید که سه لینک سایت باشگاه، سایت هواداران و سایت فروشگاه باشگاه را به شما نشان می دهد. البته این همکاری یک ایراد بزرگ دارد. این ایراد چیست؟ به نظر میرسد مسئولان این سایت در کنار این همکاری کمی شیطنت کرده باشند! همین الان شما اگر کلمه استقلال را در گوگل جستجو کنید به موردی عجیب بر میخورید ! دیگر از نام fcesteghlal.ir خبری نیست!  

 

بله! این دامنه به طور کل از گوگل خارج شده و امتیاز آن به روی دامین esteghlaltehranfc.com انتقال یافته و همین اتفاق باعث شده تا رتبه سایت اصلی باشگاه در ماه اخیر در رنکینگ سایت الکسا که رتبه سایت‌ها را نشان می دهد، به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.
 

و همینطور که در عکس مشاهده می‌کنید بازدیدی که وبسایت رسمی باشگاه در سه ماه پیش از طریق جستجو به دست می آورده از 17.8 درصد به رقم عجیب 5.8 درصد رسیده است! سایت الکسا همه آمارهای یک سایت را به خوبی نشان می دهد.
 

این اتفاق می تواند برای باشگاه استقلال نا خوش آیند باشد ،استقلال از امکانات و بودجه دولتی استفاده می کند ولی حالا دامنه رسمی باشگاه استقلال روی یک سایت شخصی و خصوصی قرار گرفته است و این مورد می تواند  روز به روز به قدرت این وبسایت شخصی و خصوصی افزوده و در آینده رسانه ای قدرتمند برای قرار گرفتن مقابل مسئولان آینده باشگاه استقلال و سایت رسمی جدید باشگاه باشد . به هر جهت انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و ممکن است در دولت آینده و با حضور وزیر ورزش جدید، دیگر جایی برای حضور فتح الله زاده نباشد، پس بهتر است دیگر دامنه سایت باشگاه متعلق به خود باشگاه نباشد و به شخص دیگری واگذار شود که اگر خود آقای فتح الله زاده نباشد، مطمئنا یکی از نزدیکان ایشان است.

در هر صورت مدیران بعدی استقلال باید یک سایت جدید دیگر با این هزینه های بالای سرورهای خارجی و دلار3500 تومانی به بالا طراحی کنند.

اما یک نکته مهم دیگر هم وجود دارد. در صفحه ورودی بخش فروشگاه اینترنتی باشگاه وجود دارد. در آمدهای فروشگاه اینترنتی این سایت، تبلیغات و مسائلی از این قبیل اشاره کرد که می تواند درآمدهای خوبی را نصیب باشگاه فعلی و دوستان پس از انتقال دامین کند!

آیا وزارت ورزش که باشگاه استقلال را زیرنظر دارد این اتفاقات را رصد می کند؟ این سایت در دامنه جدید و در آینده در راستای حمایت کامل از باشگاه استقلال قدم خواهد برداشت یا رسانه ای خواهد شد برای شخص یا گروهی خاص ؟  شما قضاوت کنید دوستان!

پانوشت: داریم کم کم به یاد روزنامه استقلال جوان می افتیم! هر وقت آقای فتح الله زاده بودند، همه چیز گل و بلبل بود و هر وقت نبودند، باشگاه استقلال پر از حاشیه و اتفاقات عجیب و غریب بود!
منبع: میدان
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-04-07 07:33

دیدگاه‌ها

تصویر آرش
سلام امیدوارم سایتی در رتبه استقلال درست بشه استقلال سرور اسیا و ایران هستش و در سال 92 قهرمان لیگ برتر میشیم به امید خدا . sinax2.persianblog.ir
ارسال شده توسط آرش در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید