کد مطلب: 

293979

ورود هوشمندانه به بازار و شناخت مزیت‌های توسعه؛ مهم‌ترین حوزه هم‌افزایی بخش‌های شبکه و تجاری

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه در لایه‌های مختلف شبکه به همراه گسترش پوشش و اتصال فیبرنوری و ورود هوشمندانه به بازار و شناختن فرصت‌های نسبی توسعه، مهم‌ترین حوزه هم‌افزایی بخش‌های شبکه و تجاری در سال ۱۴۰۳ است.
ورود هوشمندانه به بازار و شناخت مزیت‌های توسعه؛ مهم‌ترین حوزه هم‌افزایی بخش‌های شبکه و تجاری

به گزارش سیتنا، مهندس مجید سلطانی با قدردانی از تمام فعالان حوزه‌های شبکه و تجاری در بخش ستادی و مخابرات‌های مناطق در سراسر کشور، گفت: این حجم از هماهنگی و هم‌افزایی به‌ویژه در بخش‌های راهبردی تجاری شبکه و فناوری اطلاعات، جای قدردانی دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات با تأکید بر هم‌افزایی انرژی در تمام مناطق گفت: انرژی‌های تمام مناطق در سراسر کشور، هم‌افزا شده و تحت نظر حوزه ستادی هماهنگی، به سمت پیشرفت در این سال مهم برای مخابرات حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع رقبا نیز نکته مهمی است و در ادامه رقابت سالم با اپراتورها باید سهم خود را از بازار رو به گسترش فیبر نوری افزایش دهیم، افزود: در مورد توسعه و شبکه، نکات مختلفی قابل ذکر است به نحوی که از زمان خصوصی‌شدن مخابرات تا کنون ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد مستقیم از حق‌السهم پروانه و بخش‌های مختلف داشته است.

وی با اشاره به اینکه اختلاف‌های دیرینه با مخابرات و کلاً شرکت‌های بزرگ، به‌رغم بهبود نسبی شرایط، هنوز ادامه دارد و متأسفانه پایان‌ناپذیر است، یادآور شد: فشار عجیبی در دهه ۹۰ به مخابرات وارد شد و اکنون هم برخی تبعات ادامه‌دار این بی‌عدالتی و فشار نابجا وجود دارد.

سلطانی در تشریح روش مقابله و توسعه مخابرات به‌رغم تمام کارشکنی‌ها گفت: افزایش ۴۴ درصدی درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل، واقعاً معجزه‌ای در حوزه ارتباطات بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات در این بازه زمانی، به‌رغم همه مشکلات، طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری (نجما) را که واقعاً سراسر خیر و برکت برای مخابرات و کشور است، آغاز کرد، گفت: طرح نجما در بسیاری از استان‌ها با دست خالی پیش رفته که این از شاهکارهایی بود که در توسعه فیبر نوری انجام شد و تأثیر آن ماندگار است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه طرح نجما مرتبط به حوزه دسترسی است، گفت: «طرح تحول بنیادین شرکت مخابرات» (طوبی) که به دنبال گسترش طرح نجما مطرح شده، لایه دیگری شبکه را هم پوشش خواهد داد.

سلطانی در همایش مدیران تجاری و شبکه شرکت مخابرات ایران ضمن تبیین راهکارهای هم‌افزایی این دو بخش بنیادی و اساسی تصریح کرد: مسئولان فعلی تا حد امکان همکاری می‌کنند و در این راستا پروانه مخابرات نیز تمدید شد.

وی افزود در واقع می‌توان گفت امسال مشکلات ومسائل رگولاتوری مخابرات حتی‌الامکان کمتر شده و باید به پیشرفت و افزایش پوشش و مهم‌تر از آن گسترش دسترسی مبتنی بر فیبرنوری برای تمام مشتریان در سراسر کشور دست یابیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-29 11:57

افزودن دیدگاه جدید