کد مطلب: 

292123

تجهیز عملیات پردازش و رهسپاری مرسولات پستی به فناوری‌های نوین

مدیرعامل شرکت ملی پست، گفت: در ادامه مسیر هوشمندسازی فرایندهای پستی و همسو شدن با تحولات فناورانه، بخش دیگری از عملیات پردازش و رهسپاری مرسولات پستی در مرکز اصلی تجزیه و مبادلات کشور به ابزارها و تکنولوژی های نوین مجهز می شود.
تجهیز عملیات پردازش و رهسپاری مرسولات پستی به فناوری‌های نوین

به گزارش خبرنگار سیتنا، در تداوم مسیر هوشمندسازی فرایندهای پستی و همسو شدن با تحولات فناورانه، بخش دیگری از عملیات پردازش و رهسپاری مرسولات در مرکز اصلی تجزیه و مبادلات کشور به ابزارها و تکنولوژی های نوین مجهز می شود.

در همین راستا آیین رونمایی از سیستم های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار شد.

محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست در این مراسم، گفت: بحث نهضت هوشمندسازی صنعت پست دو سالی است که در دولت سیزدهم آغاز شده است، هرچند در گذشته نیز شروع شده بود اما رشد و سرعت آن در دولت سیزدهم بوده است.

وی، ادامه داد: تاکنون تعداد متعددی پروژه هوشمندسازی را افتتاح کرده ایم و اگر مانعی وجود نداشت، امروز به جای سه پروژه، شاهد افتتاح ۳۰ پروژه بودیم.

لیائی، افزود: ما برای رسیدن به جایگاهی که از طرف وزارت ارتباطات مکلف شده ایم، نیازمند یاری همه دست اندر کاران هستیم، تا با سرعت بیشتری در این مسیر گام برداریم و موضوعاتی مانند واقعی سازی تعرفه ها وجود دارد، همچنین اساس نامه پست در حال تمدید است تا هر چه زودتر از خلا قانونی در این اساس نامه خارج شویم.

معاون وزیر ارتباطات، تاکید کرد: لازمه هوشمندسازی زیرساخت است اما امکانات و بودجه اجازه نمی داد همه چیز به سرعت پیش رود اما با تکمیل زیرساخت ها تنوع خدمات هوشمند در پست افزایش خواهد یافت‌.

مدیرعامل شرکت ملی پست، خاطرنشان کرد: تناژ مرسولات حمل شده ۱۷.۳ درصد رشد داشته است.

ما برای رسیدن به جایگاهی که از طرف وزارت ارتباطات مکلف شده ایم، نیازمند یاری همه دست اندر کاران هستیم، تا با سرعت بیشتری در این مسیر گام برداریم و موضوعاتی مانند واقعی سازی تعرفه ها وجود دارد، همچنین اساس نامه پست در حال تمدید است تا هر چه زودتر از خلا قانونی در این اساس نامه خارج شویم.

وی، گفت: اولین پروژه ای که امروز افتتاح می شود، سورتینگ مرسولات جوف است که در آن سرعت تجزیه هست تا ۱۶ درصد هزار مرسوله در ساعت خواهد بود، پروژه بعدی سورتینگ پاکت است که سرعت تجزیه از ۱۱.۲ به ۲۰ هزار مرسوله در ساعت افزایش خواهد یافت.

وی، بیان کرد: پروژه سوم ربات های سورتر است که سرعت تجزیه در آن سه تا هشت هزار مرسوله در ساعت است و امکان ممیزی وزن مرسولات وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-03-10 12:18

افزودن دیدگاه جدید