کد مطلب: 

291861

ارزش بیش از یک میلیارد دلاری استارت آپ‌ها در لبنان

لبنان در زمینه تکنولوژی و نوآوری، دارای سابقه طولانی و موفقی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا است و زیست بوم فناوری و نوآوری این کشور موجب رشد بخش های علمی، آموزشی، پزشکی، دارویی، صنعتی، کشاورزی و محیط زیست شده و بر اساس گزارش بلوم اینوست بانک، درحال حاضر استارت آپ ها در لبنان بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارند.
ارزش بیش از یک میلیارد دلاری استارت آپ‌ها در لبنان

به گزارش سیتنا، ساختار علمی و فناوری لبنان را می‌توان یک استثناء در میان کشورهای عربی دانست، چراکه برخلاف آنها، تحقیق و توسعه در لبنان به نهادها و آکادمی‌های نسبتاً مستقلی مانند مرکز تحقیقات و اسناد مارونیت، مرکز مطالعات لبنان و ... واگذار شده است. زیست بوم فناوری و نوآوری لبنان، زمینه را برای شکل گیری، رشد و بلوغ استارت آپ ها و طرح ها و اقدامات نوآورانه فراهم می‌کند.

زیست بوم فناوری و نوآوری لبنان بازیگران و اجزاء مختلفی دارد که درکنار هم، یک ساختار کارآمد، با نشاط و مبتکرانه ای را شکل داده اند. در این زیست بوم، حمایت های دولتی، صندوق های مالی و سرمایه گذاری، شتاب دهنده‌ها، انکوباتورها، محیط های اشتراکی و رویدادهای متنوع فناورانه و نوآورانه را می‌توان شاهد بود که علیرغم استقلال آنها از دولت و از یکدیگر، کارکردی همگن، همگرا و هم افزایی دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-04 10:27

افزودن دیدگاه جدید