کد مطلب: 

291383

اتحادیه اروپا تحقیق درباره عملکرد تیک‌تاک را آغاز کرد

اتحادیه اروپا تحقیقات رسمی خود در مورد اینکه آیا تیک‌تاک قوانین این اتحادیه را در زمینه «قانون خدمات دیجیتال» از جمله محافظت از کودکان نقض کرده یا نه، آغاز کرد؛ این تحقیقات شامل موضوع حفاظت از کودکان زیر سن قانونی و نگهداری سوابق محتوای تبلیغاتی است.
اتحادیه اروپا تحقیق درباره عملکرد تیک‌تاک را آغاز کرد

به گزارش سیتنا، کمیسیون اروپا در پی آن است که استفاده احتمالی تیک‌تاک از الگوریتم‌هایی که کاربران را به سمت محتوای مضر هدایت می‌کند، مورد بررسی قرار دهد.

شرکت‌هایی که قانون خدمات دیجیتال را نقض می‌کنند، با خطر جریمه تا شش درصد از گردش مالی جهانی خود روبه‌رو هستند.

تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا برای بازارهای داخلی گفت محافظت از کودکان اولویت اجرایی اصلی قانون خدمات دیجیتال است.

او افزود عملکرد تیک‌تاک به عنوان پلتفرمی که میلیون‌ها کودک و نوجوان از آن استفاده می‌کنند، باید به طور کامل با قانون خدمات دیجیتال مطابقت داشته باشد و نقش ویژه‌ای در حفاظت از کودکان در اینترنت ایفا کند.

برتون هدف اصلی از آغاز تحقیقات رسمی در این خصوص را محافظت از سلامت روحی و جسمی جوانان اروپایی عنوان کرد.

تحقیقات در مورد ایمنی کودکان در تیک‌تاک شامل تایید سن و و تنظیمات پیش‌فرض حریم خصوصی برای حساب‌های مورد استفاده کودکان در این پلتفرم می‌شود.

به گفته شبکه خبری فرانس‌۲۴، کمیسیون اروپا نگران آن است که ابزارهای تایید سن تیک‌تاک «معقول، متناسب و کارا» نباشند.

تیک‌تاک که متعلق به چین است، بیش از ۱۴۲ میلیون کاربر ماهانه در سراسر اتحادیه اروپا دارد. این آمار در مقایسه با سال گذشته میلادی افزایشی ۱۸ میلیون نفری نشان می‌دهد.

ماگارت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا تاکید کرد: «تیک‌تاک باید نگاهی دقیق به خدمات ارائه شده از سوی خود بیندازد و خطراتی را که برای کاربرانش، چه جوان و چه مسن در پی دارد، در نظر بگیرد.»

در آوریل ۲۰۲۳، سازمان نظارت بر داده‌های ایرلند تیک‌تاک را به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا در مدیریت حساب‌های کودکان، ۳۴۵ میلیون یورو جریمه کرد.

همان زمان، کمیسر اطلاعات بریتانیا این شرکت را به دلیل پردازش غیرقانونی داده‌های کودکان زیر ۱۳ سال، ۱۲/۷ میلیون پوند جریمه کرد. این کودکان زیر سن مجازِ استفاده از تیک‌تاک بودند.

یکی از سخنگوهای تیک‌تاک در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت تیک‌تاک در به کارگیری ویژگی‌ها و تنظیماتی با هدف محافظت از کودکان و دور نگه داشتن افراد زیر ۱۳ سال از این پلتفرم پیشتاز است.

او افزود: «ما به همکاری با کارشناسان و دست اندرکاران این صنعت برای حفظ امنیت جوانان در تیک‌تاک ادامه می‌دهیم و هم‌اکنون مشتاقانه در انتظار فرصتی هستیم تا جزییات این روند را برای کمیسیون اروپا توضیح دهیم.»

بر اساس یک مطالعه در شهریور سال جاری، بیشتر اطلاعات ارائه و دریافت شده در شبکه اجتماعی چینی تیک‌تاک، گمراه‌ کننده یا به ‌طور چشمگیری نادرست هستند و می‌توانند سلامتی افراد را به خطر بیندازند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-20 23:23

افزودن دیدگاه جدید