کد مطلب: 

290541

هدف‌گذاری دولت مجارستان برای قرار گرفتن در بین ده کشور برتر نوآور اتحادیه اروپا

طبق اعلام وزیر فرهنگ و نوآوری مجارستان، هدف این است که مجارستان تا سال 2030 با بهره‌گیری از تخصص دانشمندان، معلمان و سازمان‌های برجسته کشور، در بین ده کشور برتر نوآور اتحادیه اروپا قرار گیرد.
هدف‌گذاری دولت مجارستان برای قرار گرفتن در بین ده کشور برتر نوآور اتحادیه اروپا

به گزارش سیتنا، یانوش چاک، وزیر فرهنگ و نوآوری مجارستان گفت که شورای ملی سیاست علمی (NKFI)، برنامه صندوق توسعه تحقیقات و نوآوری این کشور را برای سال 2024 تصویب کرده است.

وی گفت که هدف دولت این است که مجارستان تا سال 2030 با بهره‌گیری از تخصص دانشمندان، معلمان و سازمان‌های برجسته کشور، در بین ده کشور برتر نوآور اتحادیه اروپا قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و نوآوری مجارستان افزود: بودجه قابل توجهی (60 میلیارد فورینت) برای حمایت از شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) و شرکت‌های فرعی که نوآوری‌ها و پتنت‌های توسعه‌یافته در دانشگاه‌ها را ترویج می‌کنند و همچنین برای استارت‌آپ‌هایی که راه‌حل‌های جدید و نوآورانه را توسعه می‌دهند، اختصاص داده می‌شود.

وی گفت که این صندوق همچنین از محققان در موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها حمایت خواهد کرد و به ایجاد شورای عالی پژوهشی به رهبری فرانس کراوس، برنده جایزه نوبل مجارستانی اشاره کرد.

چاک گفت که برای حمایت از دو برنامه دانشگاهی جدید که شامل برنامه پانونیا برای تبادل دانشجو و معلم بین‌المللی و برنامه HU-rizont برای ارتقای همکاری تحقیقاتی بین‌المللی می‌شود نیز بودجه تامین خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-31 10:57

افزودن دیدگاه جدید