کد مطلب: 

290438

برای توسعه و بسترسازی در حوزه اقتصاد دیجیتال نیازمند تنظیم‌گری هستیم

اولین نشست تخصصی «فناوری های نوظهور بایدهای مولدسازی در آموزش عالی» با حضور تنی چند از دانشگاهیان، فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری، نمایندگان و مشاوران مجلس شورای اسلامی، فعالان بخش خصوصی و مدیران وزارت صمت در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور برگزار شد.
برای توسعه و بسترسازی در حوزه اقتصاد دیجیتال نیازمند تنظیم‌گری هستیم

به گزارش سیتنا، علیرضا رهایی، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این نشست به دستاوردهای مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور بعنوان قطب علمی هوشمندسازی اشاره و افزود: با بهره مندی از نیروهای متخصص و توانمند و حسب تفاهم نامه مشترک با نیروهای مسلح در حال تدوین سندملی هوش مصنوعی هستیم.

رییس این نشست در ادامه تاکید کرد: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و ایجاد بسترهای مرتبط، بروزرسانی محتوای درسی، روش های ارزیابی نوین، تعریف پایان نامه های دانشجویی، بازتعریف شاخص های دانش آموختگان و مهارت های تدریس اجتناب ناپذیر است.

چهره ماندگار کشور، تنظیم‌گری در حوزه اقتصاد دیجیتال را یکی از اولویت های اصلی عنوان و رفع موانع و شتابدهی مولدسازی در آموزش عالی را یکی از محورهای اصلی نشست ذکر نمود.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن دعوت از کلیه صاحبنظران و متخصصان اعلام کرد: اولین اجلاس سراسری همزمان با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با میزبانی دانشگاه و حضور مسئولان عالی‌رتبه برگزار و در این اجلاس قرار است نسبت به گفتمان سازی در این خصوص پرداخته شود.

برای توسعه و بسترسازی در حوزه اقتصاد دیجیتال نیازمند تنظیم‌گری هستیم

محمد جواد صدری مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری هم گفت: در اقتصاد دو مولفه زمان و مکان به عنوان متغیرهای اصلی می باشند. با گذر از اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال و پلتفرمی زمان و مکان دارای مفاهیم و مقیاس های جدیدی شده اند و شکل و ماهیت دارایی و سرمایه تغییر کرده است و نیاز به بازتعریف و تبدیل دارد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری به نهاد سازی معاونت جهت ایجاد زیرساخت ها و بسترهای جدید در کشور اشاره و تاکید نمود: موضوع تحول دیجیتال و هوشمند سازی یکی از اولویت های جدی می باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-28 22:22

افزودن دیدگاه جدید