کد مطلب: 

289244

تفاهمنامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارهای سنندج امضا شد

تفاهمنامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها با حضور استاندار کردستان و معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، توسط شهردار سنندج و شرکت مبین نت به امضا رسید.
تفاهمنامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارهای سنندج امضا شد

به گزارش سیتنا، آرام حیدری ضمن اشاره به خلاصه ای از وضعیت زیرساخت های ارتباطی و همچنین روند اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها و بهره مند شدن مردم استان کردستان از این ظرفیت، گفت: با حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا مرداد ماه سال آینده عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر سنندج به اتمام برسد، ضمن اینکه عملیات اجرایی این طرح در شهرهای سقز، مریوان و کامیاران هم امسال شروع خواهد شد.

در این جلسه مهدی روحانی، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، با بیان اینکه کردستان بیست و هشتمین استان کشوری برای اجرای نهضت راه اندازی فیبرنوری است، اظهار کرد: امیدوارم با حمایت های استاندار کردستان و همکاری شهرداران شهرهای این استان هر چه زودتر شاهد متصل شدن همه ی خانوارهای استان کردستان به شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها شویم.

وی افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده برای امسال ایجاد هشت میلیون پوشش است که تاکنون 4.5 میلیون آن محقق شده است و با اجرای بخش زیادی از حفاری های مربوط به توسعه فیبرنوری تا پایان سال می توانیم به عدد هشت میلیون دست پیدا کنیم و در نهایت سال آینده این هدف سخت و چالشی را به نتیجه برسانیم.

در ادامه اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان، با اشاره به ضرورت اجرای پروژه نهضت فیبرنوری و نقش آن در خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم، بیان کرد: دسترسی خانواده ها به یک بستر امن پرسرعت جز اولویت ها در سبد هر خانوار است و تلاش همه ی دستندارکاران این باشد که این پروژه در کمتر از یک سال در کردستان اجرا شود.

زارعی کوشا، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حفاری ها جهت اجرای فیبرنوری چندان عمیق نیست نباید کار را معطل کرد و پیشنهاد می کنم به جای بازه زمانی 15 ماهه که در نظر گرفته شده است، بتوانیم آن را یکساله اجرا و پوشش استان را کامل کنیم.

در پایان شهرداران چند شهر استان گزارشی از برنامه های خود در تعامل با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان در اجرای فیبرنوری در شهرهای مختلف استان ارائه دادند.

بر اساس این گزارش این تفاهم نامه در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک با حضور استاندار کردستان، معاون راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، معاونین استاندار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، معاون شرکت مبین نت، شهرداران چند شهر استان و دیگر مسئولان و مدیران استانی در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری به امضار رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-27 09:28

افزودن دیدگاه جدید