کد مطلب: 

288821

وقتی که هکر‌ها رابین هود می‌شوند!

هکرها همیشه برای نفع شخصی خودشان دست به حملات سایبری نمی‌زنند؛ بلکه گاهی برخی از آنها پول و اطلاعات را با هدف کمک به مردم عادی کشورشان از ثروتمندان و اشخاص قدرتمند می‌دزدند.
وقتی که هکر‌ها رابین هود می‌شوند!

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، یکی از معروف‌ترین هک‌ها مربوط به هکر ناشناسی بود که اوایل سال جاری میلادی صدها کیف پول بیت کوین متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را هک کرد.

به گفته کارشناسان ارشد حوزه رمزارز، این هکر با استفاده از مهارت‌های فنی خود، دسترسی به صدها کیف پول مجازی متعلق به سازمان‌هایی همچون سرویس اطلاعات خارجی روسیه SVR و سرویس امنیت فدرال FSB بدست آورد.

این هکر با استفاده از قابلیت‌های بلاکچین بیت کوین، توانسته است ۹۸۶ کیف پول مجازی متعلق به ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و دیگر سرویس های اطلاعاتی این کشور را شناسایی کند.

در نهایت زمانی که جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد، این شخص تاکتیک خود را تغییر داد و بخشی از ارزهای دیجیتال سرقتی را به صورت کمک مالی به دولت اوکراین اهدا کرد.

در اسپانیا نیز خوزه لوئیس اوئرتاس مشهور به «آلکاسک» معروف‌ترین هکر این کشور که تنها ۱۹ سال دارد، توانست با هک کردن سامانه مالیاتی اسپانیا، اطلاعات حساس بیش از ۹۰ درصد جمعیت این کشور را به سرقت ببرد.

گفته می‌شود آلکاسک با نفوذ به سامانه انتقال فایل مرکزی، دسترسی به جزئیاتی همچون حساب‌های بانکی، شماره‌های اعتباری و آدرس منازل شهروندان بدست آورده بود.

ماموران پلیس با ردیابی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال اوئرتاس موفق به شناسایی وی شده و ۵۴۳ هزار دلار ارز دیجیتال را نیز کشف کردند که نشان از دست داشتن وی در پول‌شویی دارد.

با اینکه او جزئیات و اطلاعات حساس میلیون‌ها نفر از مردم عادی و طبقات پایین جامعه را سرقت می‌کرد، اما در عین حال از ثروتمندان و اشخاص قدرتمند نیز سرقت‌هایی انجام می‌داد و بخشی از عواید حاصله را در اختیار افراد فقیر قرار می‌داد، به همین دلیل به عنوان «رابین هود هکرهای اسپانیا» شهرت یافته بود.

خوزه لوئیس اوئرتاس که از سال ۲۰۱۹ و در سن ۱۵ سالگی به هکری روی آورده بود، اکنون در بازداشت بسر می‌برد و منتظر محاکمه است.

در یک مورد دیگر نیز برخی رسانه‌های عرب‌زبان گزارش دادند کوچک‌ترین هکر جهان به نام ابوالیاس از عراق توانسته از بانک آمریکا یک میلیون دلار سرقت کند و آن را به افراد معلول ببخشد. با این حال این هکر پس از دو ماه بازداشت شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-16 14:11

افزودن دیدگاه جدید