کد مطلب: 

288758

توافق انگلیس و امارات برای گسترش شبکه خودروهای هوشمند

شرکت سرمایه گذاری ابوظبی و شرکت انگلیسی Gridserve طی توافقی برای ایجاد و گسترش شبکه خود در خاورمیانه به خوشه صنعت خودروهای هوشمند و خودران ابوظبی پیوستند.
توافق شرکت انگلیسی و اماراتی برای گسترش شبکه خودروهای هوشمند

به گزارش سیتنا، شرکت سرمایه گذاری ابوظبی (Adio) و شرکت انگلیسی Gridserve طی توافقی برای ایجاد و گسترش شبکه خود در خاورمیانه به خوشه صنعت خودروهای هوشمند و خودران ابوظبی پیوستند.

دفتر سرمایه گذاری ابوظبی با شرکت بریتانیایی انرژی پایدار Gridserve توافق کرده است تا به رشد خودروهای الکتریکی و صنایع تحرک هوشمند امارات کمک کند. Adio  اعلام کرد که این همکاری که در حاشیه اجلاس آب و هوای Cop28 در دبی حاصل شده است، Gridserve و خوشه صنعت وسایل نقلیه هوشمند و خودران امارات (Savi) را با هم متحد می‌کند.

همچنین این توافق به Gridserve مستقر در باکینگ هامشر انگلیس اجازه می دهد تا از فرصت ها در بازار گسترده تر خاورمیانه استفاده کند.

بدر العلما، مدیرکل Adio گفت: «خوشه Savi ابوظبی کل زنجیره ارزش خودروهای هوشمند و خودران، از طراحی و ساخت وسایل نقلیه گرفته تا تولید، توزیع و شارژ انرژی پاک برای تامین انرژی آنها را در بر می‌گیرد.همکاری Adio با Gridserve به توسعه فعالیت Savi کمک می‌کند و گام مهمی در ایجاد یک شبکه پیشرو برای قدرت بخشیدن به آینده وسایل نقلیه هوشمند و خودران در امارات متحده عربی و منطقه است. خوشه صنعت وسایل نقلیه هوشمند و خودران امارات (Savi) در ماه نوامبر 2023 با محوریت مرکز انرژی پاک مصدر سیتی در راستای توسعه وسایل نقلیه هوشمند و خودران برای استفاده هوایی، زمینی و دریایی رونمایی شد.

مقامات امارات برآورد کرده اند ایجاد خوشه خودروهای هوشمند و خودران(Savi) بین 90 تا 120 میلیارد درهم (24.5 میلیارد دلار تا 32.7 میلیارد دلار) به اقتصاد امارات کمک کند و تا 50هزار شغل ایجاد کند.

داده‌های Spherical Insights & Consulting نشان می‌دهد که ارزش بخش خودروهای هوشمند جهان با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از ۲۱ درصد از ۴۸.۵۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۳۲ به حدود ۴۰۴ میلیارد دلار می رسد. در همین حال، انتظار می‌رود بازار وسایل نقلیه خودران جهان از 33.48 میلیارد دلار در سال 2023، با نرخ رشد مرکب سالانه حدود 23 درصد تا سال 2028 به ارزش 93.3 میلیارد دلار برسد.

دفتر سرمایه گذاری ابوظبی اعلام کرد؛ امارات متحده عربی هدف خود را برای برقی نمودن نیمی از وسایل نقلیه خود در جاده‌ها تا سال 2050 تعیین کرده است، زیرا "زیرساخت شارژ EV عامل کلیدی این هدف و پذیرش گسترده تر وسایل نقلیه هوشمند و خودران است."تادینگتون‌هارپر، مدیر شرکت انگلیسی Gridserve گفت این شرکت که بر توسعه، ارائه و راه اندازی شبکه‌های شارژ EV مشتری محور با انرژی خورشیدی و باتری‌ها تمرکز دارد، از همکاری خود با Adio برای افزایش شبکه شریک خود در منطقه استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-12-14 11:05

افزودن دیدگاه جدید