کد مطلب: 

288643

آفریقای جنوبی احتمالاً اولین خودروی برقی را در سال 2026 تولید خواهد کرد

وزیر تجارت آفریقای جنوبی در حالی که برنامه‌های دولت را برای انتقال سبز در این کشور تشریح می‌کرد، گفت: صنعت خودروسازی آفریقای جنوبی احتمالاً اولین خودروی الکتریکی خود را در سال 2026 تولید خواهد کرد.
آفریقای جنوبی احتمالاً اولین خودروی برقی را در سال 2026 تولید خواهد کرد

به گزارش سیتنا، ابراهیم پاتل، وزیر تجارت آفریقای جنوبی در حالی که برنامه‌های دولت را برای انتقال سبز در این کشور تشریح می‌کرد، گفت: صنعت خودروسازی آفریقای جنوبی احتمالاً اولین خودروی الکتریکی خود را در سال 2026 تولید خواهد کرد.

به گفته وی، دولت این کشور اقداماتی را برای حمایت از انتقال انرژی، مانند مشوق های دولتی، کاهش موقت عوارض واردات باتری و تجاری سازی تولید هیدروژن سبز پیش بینی کرده است.

به گفته وزیر تجارت، برقی‌سازی حمل‌ونقل یکی از ستون‌های کلیدی طرح انتقال انرژی عادلانه (JET) آفریقای جنوبی برای اقتصاد کم کربن و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی است. طرح JET تخمین می‌زند که  حدود 128.1 میلیارد رند (6.84 میلیارد دلار) سرمایه گذاری از سال 2023 تا 2027 برای بخش حمل‌ونقل لازم است تا به تعهدات کربن‌زدایی آفریقای جنوبی کمک کند.

آفریقای جنوبی بزرگترین قطب تولید خودرو در قاره آفریقا است که میزبان برندهای جهانی مانند تویوتا، ایسوزو، فولکس واگن و مرسدس بنز و غیره است. صنعت خودروسازی این کشور به شدت در زنجیره تامین جهانی خودرو ادغام شده و محصولات نهایی خود را به بیش از 150 کشور در سراسر جهان صادر می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-12-12 10:01

افزودن دیدگاه جدید