کد مطلب: 

288112

عزم اتحادیه اروپا برای محدود کردن هوش مصنوعی

هوش مصنوعی که حجم وسیعی از داده‌ها را در زمان کوتاهی ترکیب و پردازش می‌کند، می‌تواند نظارت رسمی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و اروپا می‌خواهد خط‌مشی روشنی در مورد اینکه چه نوع نظارتی بر شهروندان قابل قبول است، ترسیم کند.
عزم اتحادیه اروپا برای محدود کردن هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، اگر برنامه‌های شرکت‌ها و مقامات به حقیقت بپیوندند، هوش مصنوعی به زودی کارهای روزمره متنوعی را انجام خواهد داد و وظایف متعددی از جمله پاسخگویی به مشتریان، متخصص منابع انسانی و حتی شاید وظایف یک افسر پلیس، پزشک و یا وکیل را بر عهده می‌گیرد. اما اگر به هوش مصنوعی وظایف حساس‌تر و قدرت بیشتری داده شود، چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که وظایف خود را با اطمینان انجام می‌دهد؟ قواعد بازی در حال حاضر در بروکسل نوشته می‌شود، یعنی جایی که مقررات هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، با هدف اطمینان از این که هوش مصنوعی، حقوق اساسی، سلامت یا ایمنی شهروندان را به خطر نمی‌اندازد، در حال آماده شدن است.

استفاده از هوش مصنوعی در نظارت شهروندان (استفاده مستقیم از سیستم‌های شناسایی از راه دور بیومتریک) یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات در تهیه مقررات هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی که حجم وسیعی از داده‌ها را در زمان کوتاهی ترکیب و پردازش می‌کند، می‌تواند نظارت رسمی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و اروپا می‌خواهد خط‌مشی روشنی در مورد اینکه چه نوع نظارتی بر شهروندان قابل قبول است، ترسیم کند. اگرچه مذاکرات درباره جزئیات این مقررات همچنان ادامه دارد، اما مشخص است که اروپا به هوش مصنوعی اجازه نخواهد داد تا فضاهای عمومی را به صورت تمام وقت نظارت کند، زیرا شهروندان هم نمی‌خواهند در معرض نظارت مداوم قرار گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-29 14:21

افزودن دیدگاه جدید