کد مطلب: 

287494

معاون شرکت مخابرات: تحقق نگاه تجاری و مشتری مداری در اولویت برنامه‌های شرکت مخابرات ایران است

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: تحقق برنامه ها با همکاری و هم افزایی واحدهای مختلف صورت می گیرد، حوزه تجاری و خدمات مشتریان به عنوان نقطه تماس شرکت با مشتریان، برای ارائه خدمات و سرویس های مطلوب، آخرین حلقه یک زنجیر در شرکت است.
زارعیان

به گزارش سیتنا، دکتر داوود زارعیان در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات گفت: حلقه های این زنجیر، شبکه و زیرساخت ها، فناوری اطلاعات و زیرساخت های آن، راهبرد و فرآیندها، زنجیره تامین و قراردادها، قوانین و رگولاتوری، منابع انسانی و آموزش ها، مالی و پرداخت ها هستند. تقویت این حلقه ها، منجر به فروش بیشتر، افزایش درآمد و تجربه بهتر مشتری می شود.

وی با تاکید بر لزوم تحقق نگاه تجاری به عنوان حلقه اتصال بخش های مختلف مخابرات گفت : تحقق برنامه ها، با همکاری و هم افزایی واحدهای مختلف صورت می گیرد.حوزه تجاری و خدمات مشتریان به عنوان نقطه تماس شرکت با مشتریان، برای ارائه خدمات و سرویس های مطلوب، آخرین حلقه یک زنجیر در شرکت است.

وی با اشاره به اینکه بر طبق گزارش های جهانی، حوزه ارتباطات ثابت با جهش قابل توجهی در نقاط مختلف جهان مواجه است و برای رسیدن به این سطح عملکردی در کشور با مشکل در بخش زیرساخت و IT مواجه هستیم، گفت: تلفن همراه در حال حاضر در برخی جاها سرعت بالای ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه ارایه می دهد و عملکرد حوزه ارتباطات ثابت باید به نحوی باشد که مشتریان با توجه به سرعت و قیمت این حوزه، ارتباطات پایدار ثابت را ترجیح داده و مزیت نسبی برای بخش ثابت ایجاد کنند.

دکتر زارعیان با اشاره به اینکه  توسعه سبد محصولات شرکت مخابرات و تاثیر مثبت فعالیت ها، شرکت در افزایش چسبندگی و جذب مشتریان گفت: در خدمات دیتا ۱۹۲ درصد رشد واگذاری نسبت به سال گذشته محقق شده است افزود: برنامه تحقق FTTH برای سال جاری حدود ۴ برابر برنامه سال گذشته است و در بخش vdsl  رشد ۱۰۲ در صد رشد نسبت به سال پیش داشته ایم.

نقش ایجاد انگیزه برای کارکنان و هم افزایی در بخش های مختلف برای تحقق برنامه ها

وی یادآور شد: ایجاد انگیزه برای کارکنان، هم افزایی در بخش های مختلف سازمان، رسیدن به برنامه های پیش بینی شده در حوزه ستاد و استان ها و تقویت نیروی فروش با استفاده از بهبود سیستم های فناوری اطلاعات از روش های ایجاد و جاری سازی تجاری در شرکت مخابرات ایران است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان ، ایجاد انگیزه برای کارکنان به ویژه در مورد فروش حوزه فیبر و FTTH و سهیم شدن کارکنان در منافع را یکی از بهترین روش ها برای تجاری سازی نگاه کارکنان نامید و گفت: پیشنهاد تعرفه تجاری مخابرات به سازمان تنظیم مقررات با توجه به ثابت ماندن چندین ساله این تعرفه تنظیم شده وسیله سرویس و محصولات شرکت مخابرات در مقایسه عملکردهای مخابرات و رقبا، همچنان قیمت کمتر و خدمات بیشتر مخابرات را نشان می دهد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به تشابه اینترنت به برق در حال حاضر تاکید کرد: اکنون، متصل بودن همه چیز به اینترنت و موضوع اینترنت اشیا از حالت تشریفاتی خارج شد و روندی جدید حوزه فناوری، تمام اشیا و وسایل را به اینترنت مانند برق متصل خواهد کرد که این وضعیت، یکی از بهترین زمینه ها برای درآمدزایی شرکت مخابرات ایران است.

مقررات زدایی برای ارایه خدمات آسان و سریع

وی  نگاه مبتنی بر مقررات زدایی در حوزه تجاری را نکته مهمی عنوان کرد و افزود: ساده سازی و مقررات زدایی به معنای رها سازی نیست، بلکه ارایه سرویس به مشتریان در بخش های مختلف با کمترین تشریفات و اولویت نگاه تجاری و درآمدزایی به مشتریان است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: به ویژه در ارتباطات سازمانی و حوزه مشتریان سازمانی، ساده سازی و مقررات زدایی هم به پیشرفت دسترسی ارتباطات کمک کرده و هم منافع شرکت های مختلف را تامین می کند.

دکتر زارعیان گفت: اگر تعدیل کلی تعرفه اینترنت توسط دولت تصویب شود. کمک بزرگی به حوزه تجاری شرکت ایجاد می کند . و در این مسیر ، روشن کردن نکات مبهم و آگاه سازی افکار عمومی از اهمیت سرویس های اینترنتی و قیمت تمام شده بسیار مهم است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان افزود: در حال حاضر ، سرویس های مختلف شرکت مخابرات ایران ، به انواع مشتریان ارائه می شود و ضمن توجه به مسئولیت های اجتماعی شرکت مخابرات ایران و حضور مخابرات در تمام نقاط به ویژه در نقاط محروم ، می تواند در فروش و نگهداشت مشتریان تجاری نیز موفق ظاهر شده و درآمدزدایی شرکت را به نقطه مطلوب برسانیم .

تقویت و گسترش خدمات پس از ارائه سرویس

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: خدمات پس از ارائه سرویس نیز در شرکت مخابرات ایران نیاز به تقویت و گسترش دارد و در این حوزه ، باید چابکتر از وضعیت فعلی حرکت کنیم که طرح های تشویقی و تکنیک های موثر در فروش و نگهداشت مشتریان و تبلیغات موثر و کارآمد باید مدنظر قرار گیرد .

وی با اشاره به تکنیک های موثر در فروش و نگهداشت مشتریان اظهار داشت: شناخت مشتری، مهارت های ارتباطی ، اطلاعات فنی و محصول ایجاد ارزش ، مدیریت شکایات، اعتراضات، اختلالات ، راهنمایی مشتری در تصمیم گیری ، پیگیری پس از فروش ، تبلیغات وآموزش فروشندگان از جمله آنهاست.

وی در تشریح منابع لازم برای تحقق برنامه ها گفت: نیروی فروش (آموزش هدفمند نیروها) ، سیستم های فناوری اطلاعات ( سیستم CRM مشتریان  خانگی)  ، تفکر تجاری بر اساس شیوه های استاندارد در بازاریابی و فروش ، زیرساخت ها و شبکه، برنامه ریزی هدفمند و هوشمندانه بر اساس اطلاعات موجود با استفاده از تجربیات از جمله آنها است .

معاون تجاری و امور مشتریان با تفکیک نگاه به مشتریان مختلف گفت: ریزش بخشی از مشتریان که آرپوی زیر ۲۰ هزار تومان دارند، اهمیت تجاری کمتری دارد ، اما مشتریانی که آرپوی بالای ۴۰ هزار تومان دارند، ریزش در این بخش مهم است و باید نکات مهم تجاری برای نگهداشت این دسته از مشتریان در نظر گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-11-15 15:03

افزودن دیدگاه جدید