کد مطلب: 

287138

مدیرکل ارتباطات استان سمنان به سیتنا خبر داد: هوشمندسازی شهرهای استان سمنان با اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از هوشمندسازی شهرهای این استان با اجرای 454 کیلومتر سرویس فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها (FTTX) خبر داد.
یاسر حسن پور

سیدیاسر حسن پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا با اشاره به اجرای 454 کیلومتر سرویس فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها (FTTX) در این استان، سهم شهرستان سمنان از این پروژه را 140 کیلومتر، دامغان را 40 کیلومتر، شاهرود را 124 کیلومتر، مهدیشهر را 23 کیلومتر، ایوانکی را 20 کیلومتر، سرخه را 15 کیلومتر، میامی را 10 کیلومتر، شهمیرزاد را 10 کیلومتر، آرادان را هفت کیلومتر و گرمسار را 65 کیلومتر اعلام کرد.

 وی گفت در حال حاضر عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها (FTTX) در شهرستان های شاهرود آغاز شده است و در شهرستان های مهدیشهر و گرمسار هم مجوزهای حفاری اخذ و در دیگر شهرها تفاهم نامه با شهرداری ها امضا شده است.

وی گفت: با بکارگیری سرویس فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها (FTTX) در آستانه تحول جدی در لایه زیرساخت و سرعت دسترسی صد برابری مشترکین خانگی و کسب وکارها هستیم و اجرای این پروژه علاوه بر افزایش کیفیت خدمات در شبکه ثابت باعث کاهش اختلالات در شبکه ارتباط سیار نیز خواهد شد.

حسن پور با بر برشمردن اینکه اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها در شهرهای استان، برنامه اولویت دار بخش ICT است، نسبت به اهمیت و ضرورت اجرایی‌سازی این پروژه در راستای فرآیند تکمیل شبکه ملی اطلاعات در استان تاکید کرد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-07 10:51

افزودن دیدگاه جدید