کد مطلب: 

284291

رئیس سندیکای صنعت مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا، تاکید کرد: ضرورت پیشبرد توسعه در زیرساخت‌های حوزه‌ی فاوا با مدل اقتصادی معقول

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: اگرچه خلق زیرساخت‌ها و شبکه‌های فناوری اطلاعات با همیاری دولت باارزش است، اما نگهداری، پایداری و بالندگی امکانات خلق شده، باارزش‌تر است و زمانی این ارزش‌ها به وجود می‌آید که توسعه با مدل اقتصادی معقول و مطلوب پیش رود.
رئیس سندیکای صنعت مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا، تاکید کرد: ضرورت پیشبرد توسعه در زیرساخت‌های حوزه‌ی فاوا با مدل اقتصادی معقول

حسین ریاضی، رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارزیابی عملکرد دو ساله دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: بر کسی پوشیده نیست که مدیران ارشد دولت و به خصوص مدیران وزارت ارتباطات در گفت‌وگوها و جلسات مستمر، قصدشان برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ابراز نموده‌اند و حتی تلاش‌های باارزشی در این مسیر به کار گرفته اند، ولیکن بنظر بنده مشکل اصلی، اقتصاد بخش است که مانع رشد و پویایی کامل شده است.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران ادامه داد: لذا لازم است مسوولان به این نکته توجه کنند؛ همانطور که خلق زیرساخت‌ها و شبکه‌های فناوری اطلاعات با همیاری دولت باارزش است، نگهداری، پایداری و بالندگی امکانات خلق شده خیلی باارزش‌تر است و وقتی این ارزش‌ها به وجود می‌آید که توسعه با مدل اقتصادی معقول و مطلوب پیش رود.

ریاضی افزود: به عنوان مثال اگر شبکه ملی اطلاعات با همیاری و مشوق‌های دولتی پیش رود، اما مورد بهره‌برداری کافی قرار نگیرد، نتیجه آنطور که انتظار می‌رود مطلوب نخواهد بود؛ به عبارتی زمانی که این پروژه با درآمدهایی که از محل آن عاید می‌شود، پوشش هزینه‌های لازم برای نگهداری، پایداری و تامین نیازهای بالندگی را نداشته باشد، تمام تلاش‌های به کار رفته در ایجاد و خلق آن را از بین می‌برد.

وی در پایان گفت: چطور با این درآمدی که در کشور ما در حوزه زیرساخت و فناوری اطلاعات و محتوا وجود دارد، می‌توان شاهد توجیه اقتصادی در حوزه‌ی نیروهای انسانی تخصصی و تجهیزات لازم و ... بود؟ حال آنکه تمامی این موارد با مقایسه با سایر کشورهای جهان نیز قابل توجیه نمی‌باشد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-08-23 11:59

افزودن دیدگاه جدید