کد مطلب: 

283799

ایلان ماسک به دلیل عدم همکاری در افشای اطلاعات توئیتری ترامپ جریمه شد

قاضی پرونده جرائم دونالد ترامپ رییس جمهور سابق ایالات متحده، پس از بی‌توجهی و عدم همکاری ایلان ماسک و توییتر برای ارائه اطلاعات حساب توییتری ترامپ به دادگاه، ماسک را ۳۵۰ هزار دلار جریمه کرد.
ایلان ماسک به دلیل عدم همکاری در افشای اطلاعات توئیتری ترامپ جریمه شد

به گزارش سیتنا، در ماه ژانویه، تیم «جک اسمیت»، بازرس ویژه ایالات متحده، با حکم بازرسی به توییتر (یا همان X) ابلاغ کرد که «داده‌ها و سوابق» مربوط به حساب ترامپ را با امضای یک توافقنامه مبنی بر عدم افشای اطلاعات، در اختیار آن‌ها قرار دهد.

این ابلاغیه ضمیمه دستور قاضی پرونده، «بریل ای. هاول» به توییتر را نیز داشت که این شبکه اجتماعی را ملزم به ارائه اطلاعات خواسته شده می‌کرد. همچنین در این حکم ذکر شده بود که در صورت عدم انجام این کار در مهلت مقرر، توییتر به پرداخت ۳۵۰ هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد.

زمان مشخص شده در ابلاغیه برای ارائه مدارک و اسناد توییتری ترامپ، تا ۲۷ ژانویه عنوان شده که به دلیل عدم همکاری توییتر با مقامات قضایی، قاضی پرونده تا ۵ عصر هفتم فوریه مهلت را تمدید کرد که در این ضرب‌العجل ایلان ماسک برخی اسناد بی‌اهمیت را در اختیار قاضی قرار داد و بیش از این از دستورات پیروی نکرد.

احتمال می‌رود اسمیت بازرس ویژه ایالات متحده به دنبال داده‌هایی درباره زمان و مکان نوشتن پست‌ها، اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران و هویت سایر حساب‌هایی است که محتواهای ترامپ را بازنشر کرده‌اند.

اسمیت تصور می‌کند، توییت‌های ترامپ، نشانه‌هایی از ایجاد توطئه و دعوت به خشونت پس از شکست در انتخابات سال ۲۰۲۰ از «جو بایدن» را در خود دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-08-10 23:20

افزودن دیدگاه جدید