کد مطلب: 

283331

مدیرکل ICT استان آذربایجان غربی خبر داد: میزبانی 17 روستا تا پایان مرداد ماه از اینترنت پهن باند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی، گفت: اتصال 17روستای آذربایجان غربی به اینترنت پهن باند تا پایان مرداد ماه سال جاری اجرایی می‌شود و از 17 روستای موردنظر، 11 روستای شهرستان چالدران، چهار روستای شهرستان تکاب و دو روستای شهرستان ارومیه در برنامه راه‌اندازی قرار دارند.
قاسم جلیلی‌نژاد

به گزارش سیتنا، قاسم جلیلی‌نژاد اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده برای 49 روستا تامین تجهیزات توسط همراه اول صورت گرفته و تاکنون تجهیزات انتقال 17 روستا تامین و نصب شده است و بزودی تجهیزات ارتقاء سایت ها هم به استان ارسال و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات صورت می گیرد.

وی با اشاره به این موضوع که منابع مالی این پروژه از محل اعتبارات دولتی (USO ) تامین می شود، افزود: از 17 روستای مورد نظر 11 روستای شهرستان چالدران، چهار روستای شهرستان تکاب و دو روستای شهرستان ارومیه در برنامه راه اندازی قرار دارند.

جلیلی نژاد مشکل اصلی اتصال روستاهای باقیمانده فاقد اینترنت را مشکلات انتقال سایت های روستائی اعلام کرد و گفت: روستاهای باقیمانده فاقد پوشش اینترنتی علاوه بر تجهیزات ارتقاء تکنولوژی، مشکل انتقال دارند که به جهت ابلاغ اکثر روستاهای باقیمانده به همراه اول، نیاز هست که مخابرات استان نسبت به تامین و نصب تجهیزات انتقال اقدام کند که در این راستا اجرای 258 کیلومتر فیبر نوری روستائی از محل اعتبارات uso تامین شده و بزودی توسط مخابرات استان اجرا می شود.

مدیر کل ارتباطات استان بیان کرد: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در استان برای تحقق آن به جد پیگیر هستیم.

بر اساس این گزارش زمان بندی اقدامات مخابرات استان در این نشست پیگیری شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-07-30 11:12

افزودن دیدگاه جدید