کد مطلب: 

280436

استاندار تهران: همه شهرستان‌های استان تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند

استاندار تهران، گفت: به همت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کار بنیادین و اساسی راهبردی در سطح کشور رقم خورد و ۱۶ شهرستان استان تهران تحت پوشش فناوری فیبرنوری قرار می‌گیرد.
استاندار تهران: همه شهرستان‌های استان تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند

به گزارش سیتنا، علیرضا فخاری در حاشیه برگزاری آیین امضای تفاهم نامه آغاز عملیات اجرایی اتصال پر سرعت مدارس کشور از طریق فیبرنوری FTTX اظهار داشت: پوشش فیبر نوری از مدرسه ابتدایی سردار شهید همدانی در فاز هشت مسکن مهر شهرستان پردیس در استان تهران آغاز شد.

وی ادامه داد: این مدرسه می تواند از امکان بسیار خوب و به روز شده که جزو زیر ساخت های توسعه یافتگی است استفاده کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این کار تقریبا بعد از این مراحل حتما در ۱۶ شهرستان استان تهران تحت پوشش قرار می گیرد، هماهنگی هایی از سال گذشته در حوزه ها فرمانداری صورت پذیرفت و زمینه لازم را برای حضور کارشنان حوزه ارتباطات فراهم کرد.

فخاری ادامه داد: با یک کار پر سرعت و فراگیر در حوزه ارتباطات و فناوری، شبکه ملی ارتباطات را که با همت دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: طرحی که به شبکه بزرگ ملی پیوند می خورد و ما ازاین طرق به ویژه در حوزه های کسب و کار و حوزه های اقتصادی و اجتماعی وآموزشی می توانیم شبکه فعال پر رونق و توسعه یافته را داشته باشیم.

استاندار تهران گفت: با استفاده از این سیستم ها با قدرت شبکه ای ۹۰ برابری نسبت به وضعیت فعلی دانش آموزان ما می توانند از دستاورهای علمی روز استفاده کنند و به ماخذ دانش و پژوهش متصل شوند.

فخاری با بیان اینکه اجرای شبکه فیبرنوری بسیار ارزشمند است تحول عظیمی را در حوزه آموزش ایجاد می کند، بیان کرد: تحول عظیمی را در حوزه های آموزشی ایجاد می شود که علاقمندان بتوانند با اولین اراده در کسری از زمان بتوانند لازم و مورد نیاز راکسب کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در استان تهران براساس برنامه ای که کارشناسان دارند به همه فرمانداران و شهرداران برای همراهی ابلاغ شده است و اقدامات فنی و اجرایی شبکه فیبرنوری با کمترین تغییر شکل درسطح زمین است و بدون ایجاد عوارض شهری و با عارضه های حوزه فنی اجرا می شود.

وی ضمن تقدیر از عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری، اظهار داشت: با امکاناتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کرده شرکت های داخلی توانستند با تولید داخلی فیبرنوری این پروژه ۱۰۰ درصد ایرانی را به مرحله اجرا و بهره برداری برسانند که جای تقدیر دارد.

این آیین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر ارتباطات، فرماندار شهرستان پردیس و سایر روسای ادارات در مدرسه ابتدایی پسرانه سردار شهید همدانی در فاز هشت مسکن مهر پردیس برگزار و در طی آن تفاهم نامه بین وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش برای همکاری امضا شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-05-13 14:32

افزودن دیدگاه جدید