کد مطلب: 

279368

اینفوگرافیک| پنج بازی پرفروش تاریخ جهان

بخش قابل توجهی از مردم دنیا، به ویژه نوجوانان و جوانان، قسمتی از زندگی روزمره و اوقات فراغت خود را با بازی‌های ویدیویی هیجان‌انگیز گره زده و بازی کردن برای آن‌ها خود زندگیست.
بازی

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، هرچند میزان فروش یک بازی دلیل بر باکیفیت بودن آن نیست، اما شمار طرفداران و میزان تأثیرگذاری آن بر روی افرادی که بازی را خریداری کرده‌اند مشخص می‌شود.

تتریس یکی از بازی‌های قدیمی به شمار می‌رود که از سال ۱۹۸۴ برای تمامی پلتفرم‌های موجود در بازار عرضه شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. به گفته مدیرعامل کمپانی تتریس، تا سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴۲۵ میلیون نسخه دیجیتالی برای گوشی موبایل و بیش از ۷۰ میلیون نسخه فیزیکی آن خریداری شده و در بیش از ۵۰ پلتفرم همچنان فعال است.

بازی ماینکرافت نیز از سال ۲۰۰۹ که به بازار بازی عرضه شد به ادعای مایکروسافت کمپانی طراح این بازی، بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است.

بازی‌های دیگری نیز در چند سال اخیر مورد توجه علاقه‌مندان به این نوع سرگرمی قرار گرفته‌اند. جی‌تی‌ای‌ وی و پابجی نمونه‌ای از این بازی‌های هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده هستند که با فروشی بالغ بر ۱۴۰ میلیون و ۷۰ میلیون نسخه به ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اما این رده‌بندی تنها بر اساس تعداد نسخه فروش رفته از این بازی‌هاست و قیمت فروش تم به تک آن‌ها لحاظ نشده است. اگر بخواهیم به نسبت قیمت آن‌ها را رده‌بندی کنیم، بازی ماینکرافت از شرکت مایکروسافت با ۲۳۸ میلیون دلار رتبه نخست پرفروشترین بازی‌های تاریخ جهان را از آن خود خواهد کرد و پس از آن جی‌تی‌ای‌ وی با ۱۷۵ میلیون دلار در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

اما تتریس اگرچه بیشترین فروش را از لحاظ تعداد نسخه در اختیار دارد اما به دلیل قیمت متعادل‌ترش، تنها ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته و به رتبه سوم بسنده می‌کند.

بازی‌های وی‌اسپرت و پابجی نیز با اختلافی کم و فروش ۸۲.۹ و ۷۵ میلیون دلار به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم می‌نشینند.

بازی

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-04-15 08:20

افزودن دیدگاه جدید