کد مطلب: 

257767

ناظمی: سازمان فناوری اطلاعات به‌جای مجری بودن، در حوزه‌ی امنیت خلق بازار کرده است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: موضوع امنیت حائز اهمیت است و نیازمند پژوهش‌های مختلف است. شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های زایشی و خدمات امنیت سایبری به استارت‌آپ‌ها در قالب بوم واره انجام شده است و همچنین شاهد رقابت چند بخش خصوصی در حوزه هکرهای کلاه سفید هستیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران: یکی از راهبردهای اصلی سازمان خلق بازار در حوزه امنیت است

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم رونمایی از آزمایشگاه ارزیابی عملکردی و کیفی محصولات امنیت فضای مجازی امروز سه شنبه یازدهم خردادماه سال جاری و با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، برخی از مدیران حوزه فناوری اطلاعات و تنی چند از اصحاب رسانه، به صورت برخط برگزار شد.

دکتر امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ابتدای این مراسم، گفت: نکته ای که قابل توجه است همکاری بین نهاد دانشگاه و نهاد صنعت است. پژوهشگاه ارتباطات نهاد پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات است که در کنار سایر نهادهای این حوزه حضور دارد.

معاون وزیر ارتباطات، اظهار کرد: این پژوهشگاه به عنوان حامی در کنار مجموعه اقداماتی که سایر نهادهای حوزه فناوری اطلاعات انجام داده‌اند، بوده است؛ به عنوان مثال در بحث اینترنت اشیاء و پروژه آتش سوزی جنگل‌های گیلان، همراه بخش خصوصی از این پروژه حمایت کرده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، خاطرنشان کرد: موضوع امنیت حائز اهمیت است و نیازمند پژوهش‌های مختلف است. یکی از مهمترین مسوولیت‌های سازمان‌های دولتی ایجاد استانداردهاست و همچنین زمینه‌ای‌ را فراهم سازند تا آزمایشگاه‌های مختلف آن را عملی کنند.

ناظمی، ادامه داد: سه گواهی با همکاری مرکز افتا، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان پدافند غیرعامل انجام شده که باعث کاهش هزینه‌ها شده است.

وی، افزود: یکی از راهبردهای اصلی سازمان فناوری اطلاعات این است که به جای مجری بودن، خلق بازار در حوزه امنیت کرده است؛ شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های زایشی و خدمات امنیت سایبری به استارت‌آپ‌ها در قالب بوم واره انجام شده است و همچنین شاهد رقابت چند بخش خصوصی در حوزه هکرهای کلاه سفید هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (2 رای)
سیتنا 3
2021-06-01 12:29

افزودن دیدگاه جدید