کد مطلب: 

212197

ایران از نظر رشد شاخص‌های بین المللی توسعه‌ی ICT در رتبه‌ی دوم دنیا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی یک شبکه مناسب برای پخش برنامه های صداوسیما در سراسر کشور بدون نیاز به ماهواره، گفت: از نظر شاخص های اعلام شده اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور، ایران دومین کشور در دنیا و اولین کشور در آسیا از نظر توسعه ICT به شمار می رود.
ایران از نظر رشد شاخص‌های بین المللی توسعه‌ی ICT در رتبه‌ی دوم دنیا

به گزارش سیتنا به نقل از سایت وزارت ارتباطات، مهندس آذری جهرمی در شورای اداری اردبیل با بیان اینکه یکی از موارد مضموم در میان مردم بحث‌اشرافیگری مسوولان به شمار می رود که بخشی از آن تقصیر مسوولان و‌ بخش دیگر به عهده مردم است، گفت: از همه می خواهم که از دادن القاب برای مسوولان جلوگیری بعمل آورند چراکه بعضی از القاب اغواکننده است و ممکن است بعد از مدتی مسوولی آنرا باور کند.

وی‌ با بیان اینکه مسوولان نیز باید همچون‌مردم‌زندگی کنند، افزود: در سال گذشته تمام شهرهای استان اردبیل تحت پوشش نسل سوم و‌ چهارم تلفن همراه قرار گرفت و طی شش ماه گذشته مشکل ۳۷۶ روستایی این استان که تحت پوشش شبکه ارتباطی قرار نداشت، رفع شد و در نظر داریم تا پایان امسال عدم پوشش ارتباطی ۴۰۰ روستای دیگر را نیز رفع کنیم.

آذری جهرمی از استقرار دیتاسنتری در اردبیل توسط همراه اول خبر داد و اظهار کرد: برای رفع مشکل نفوذ فرکانسی در مرز با آذربایجان نشست هایی را با مسوولان آنها برگزار کردیم و دیدارهایی نیز در این مورد انجام شد و بناشد نفوذ فرکانسی در حد ۲ کیلومتر باشد.

وی با اشاره به اینکه با رفع این نفوذ باید قدرت فرکانسی اپراتورهای ایرانی در این نقاط نیز تقویت کرد، تصریح کرد: استان اردبیل ۹ نقطه گردشگری دارد که تا پایان شهریور تحت پوشش شبکه وای فای قرار می‌گیرند.

وی با اعلام اینکه‌ بنا به تکلیفی که مقام معظم رهبری ایجاد کرده بودند یک‌شبکه موازی سیگنال رسانی بدون نیاز به ماهواره ها را برای صداوسیما ایجاد کردیم، خاطرنشان کرد: این شبکه بسیار مناسب که با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان شش ماهه که آماده فعالیت است اما چون شبکه هزینه نگهداری دارد هزینه نگهداری آن باید پرداخت شود چون ردیفی برای هزینه کرد در این مورد نداریم.

وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات از مذاکرات با صداوسیما در این مورد خبر داد و با بیان اینکه با این شبکه مشکل پوشش شبکه های تلویزیونی حل می شود، گفت: مطابق شاخص IDI که یکی از شاخص های توسعه ICT است و اتحادیه ارتباطات راه دور آن را تعیین کرده، طی سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، دسترسی به امکانات ICT در مجموع ۱۱ رتبه، استفاده از ICT به میزان ۷ رتبه و‌ مهارتهای ICT نیز ۸ رتبه ارتقا پیدا کردیم.

وی افزود: بر همین اساس ایران از نظر نرخ رشد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا رتبه دوم و در آسیا رتبه نخست را دارد که با توجه به اینکه در حد فاصل شهریور تا اسفند پارسال با رشد صد درصدی همه شهرهای کشور تحت پوشش شبکه نسل سوم و‌ چهارم تلفن همراه قرار گرفتند لذا در شاخص های آتی IDI باید انتظار رشد قابل توجهی را داشت.

آذری جهرمی ایران را از نظر شاخص استفاده از خدمات ICT ضعیف دانست و اظهار کرد: در دشت مغان با تجهیزکردن ۲هزار هکتار از زمین های زیرکشت به فناوری اینترنت اشیا با استفاده از عکس های ماهواره ای قابلیت شناسایی نوع کشت و سطح آفت زده با اجرای این طرح فقط ۱.۲ میلیارد تومان در مصرف سم صرفه جویی صورت گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-26 20:33

افزودن دیدگاه جدید