کد مطلب: 

205699

شناسایی نقص امنیتی در سیستم عامل ویندوز ۱۰

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای از پیدا شدن نقص امنیتی جدید در مدیریت گذر واژه‌ سیستم عامل «ویندوز ۱۰ » خبر داد.
شناسایی نقص امنیتی در سیستم عامل ویندوز ۱۰

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ماهر، یکی از محققان امنیتی Google، به نام اورمندی که اشکالات عمده‌ موجود در ویندوز و ویژگی‌های آن را کشف کرده و گزارش داده بود، به تازگی اعلام کرده که «ویندوز ۱۰» در معرض آسیب‌پذیری امنیتی جدیدی قرار دارد که روی کاربران مایکروسافت تاثیر می‌گذارد.

این آسیب‌پذیری در مدیریت گذرواژه‌ Keeper وجود دارد که در برخی از نسخه‌های «ویندوز ۱۰ » از پیش نصب شده است.

مدیریت گذرواژه‌ در تولید و بازیابی رمزهای‌عبور پیچیده کمک می‌کند، آن‌ها را در پایگاه داده‌ رمزگذاری‌شده ذخیره یا براساس تقاضا محاسبه می‌کند. همچنین Keeper رمزهای عبور قوی را ایجاد و این رمزها را در همه‌ سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌ها سازماندهی می‌کند.

در حالی که این مسئله، نقص امنیتی در ویندوز و یا سایر محصولات مایکروسافت به حساب نمی‌آید؛ اما جزئیات اطلاعات کاربران ویندوز را در معرض افشاء قرار می‌دهد، زیرا مهاجمان می‌توانند رمز عبور کاربران را در صورتی که به Keeper متکی باشند، سرقت کنند.

اورمندی همچنین یک آسیب‌پذیری مربوط به نحوه تزریق UIهای اختصاصی به صفحات در نسخه‌ غیرمجاز افزونه‌ Keeper را در سال ۲۰۱۶ کشف کرده بود که تقریبا با این آسیب‌پذیری امنیتی یکسان است. در آن آسیب‌پذیری نیز وب‌سایت‌های مخرب قادر به سرقت رمزهای عبور کاربران از راه دور بودند.

همچنین یک نسخه آزمایشی توسط این محقق امنیتی منتشر شده که ثابت می‌کند، آسیب‌پذیری وجود دارد که باعث سرقت رمزهای عبور توییتر نیز می‌شود.

مایکروسافت اعلام کرده است که این مشکل در بروزرسانی جدید برطرف خواهد شد. همچنین شرکت توسعه دهنده‌ مدیریت رمز عبور Keeper این نقص را تایید و به‌روزرسانی نسخه‌ ۱۱.۴.۴ را برای رسیدگی به آن منتشر کرده است.

افزونه‌ مرورگر برای Edge، Chrome و Firefox به طور خودکار به‌روز می‌شود؛ هنوز هیچ حمله‌ای که از این آسیب‌پذیری استفاده کند، منتشر نشده است.

کاربران ویندوز ۱۰ در صورت عدم نیاز می‌توانند در Keeper password manager، قابلیت ذخیره‌سازی رمز عبور را غیرفعال کنند. در اینصورت دیگر نسبت به سرقت رمز عبور آسیب‌پذیر نیستند.

با این وجود مایکروسافت هنوز در رابطه با اینکه چگونه Keeper password manager‌ روی کامپیوتر کاربران و بدون اطلاع آنان نصب شده، توضیحی نداده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-27 15:19

افزودن دیدگاه جدید