کد مطلب: 

202141
مدیرعامل یک شرکت دارنده‌‌ی مجوز خدمات ارتباطی ثابت، خبر داد:

شکل‌گیری اپراتورهای سراسری ارائه‌ی سرویس‌های ICT در کشور

مدیرعامل یک شرکت دارنده‌ مجوز خدمات ارتباطی ثابت (Servco)، گفت: با عقد قرارداد مشارکت با شرکت مخابرات ایران امکان توزیع و تجمیع انواع محتوا، سرویس، و حتی فرآیند برای تمام شرکت های تولید کننده و تأمین کننده محتوا و سرویس فراهم است و این شرکت آمادگی عرضه و توزیع آن را برای کلیه مشترکین شرکت مخابرات ایران اعلام می کند.
شکل‌گیری اپراتورهای سراسری ارائه‌ی سرویس‌های ICT در کشور

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس حمید رضا ابوطالبی، مدیرعامل شرکت آریاناگستر اسپادانا که در نمایشگاه الکامپ امسال پس از اخذ پروانه سراسری سرویس ها و خدمات ICT از برند جدید و سراسری خود تحت نام تجاری «پاناوان» رونمایی کرد، گفت: با تغییراتی که طی سال های اخیر در فضای کسب و کار فعالان IT  و اپراتورهای ICT اتفاق افتاد، بازیگران اصلی این حوزه نیز به تناسب فعالیت شان جابجا شدند و نام و جایگاه بعضی از شرکت های باسابقه این حوزه، با تغییراتی مواجه شده است.  در همین راستا، شرکت ما نیز که طی بیست سال سابقه فعالیت همواره در رهبری محصولات و خدمات نوین نقش قابل توجهی داشته است، همزمان با حضور در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ، با عرضه محصولات و خدمات جدید به عرضه خدمات نوین وارد شده است.

مدیرعامل برترین دیتاسنتر داخلی در پنجمین جشنواره ملی فاوا، ادامه داد: آریانا گستر اسپادانا در حالی وارد بیستمین سال تأسیس خود می شود که با اخذ پروانه سراسری اپراتوری سرویس های ICT از رگولاتوری، با وجود زیرساخت های دیتاسنتر و ساختار مبتنی بر Service provider فعالیت های خود را در سراسر کشور با نام تجاری پاناوان بسط خواهد داد. ساختار شرکت برای ارائه سرویس به مشتریان تجاری (B2B) و مشتریان خانگی B2C  پایه گذاری شده است. واحد B2B  شرکت، در نمایشگاه الکامپ امسال، چهار محصول منحصر به فرد و واحد B2C فعالیت خود را در 31 استان کشور بسط داده است.

وی در تشریح محصولات ارائه شده توضیح داد: محصول نخست که با نام AAA & Panaone Bill  عرضه می شود، با همکاری شرکت OSC فنلاند به عنوان محصول مشترک در ایران و سایر کشورها عرضه شده است و کارکرد اصلی این محصول در شبکه های مخابراتی و اپراتورهای ارائه سرویس مبتنی بر ساختار استاندارد eTOM و TAM طراحی و پیاده سازی شده است. این محصول به عنوان اولین سامانه یکپارچه شرکت مخابرات ایران در بخش Core شبکه Wifi شرکت TCI استقرار یافته است و آماده بهره برداری سایر اپراتورهای کشور مشتمل بر  FCP،Servco،MVNO و...  می باشد.

ابوطالبی افزود: محصول دوم Panaone-CG-NAT است که با همکاری و مشارکت یک شرکت روسی به صورت مشترک تولید شده است. کارکرد این محصول در حوزه ترجمه آدرس های IP ورژن 4 به منظور استفاده در شبکه های مخابراتی است که در صورت استفاده از این محصول نیازی به تأمین و خرید IP با نسخه 4 نمی باشد. این محصول با ظرفیت های مختلف 1G تا 120G عرضه شده است و جز محصولاتی است که High Tech محسوب می شود و مدیریت پردازش بسیار بالا در حوزه سخت افزار و نرم افزار دارد.

موسس بزرگترین دیتاسنتر خصوصی در مرکز و جنوب کشور، ادامه داد: این محصول جزء محصولاتی است که در اقتصاد مقاومتی جهت جلوگیری از خروج ارز از کشور معنای واقعی پیدا می کند. با تأمین این سامانه توسط اپراتورهای داخلی هزینه تأمین IP نسخه چهار به میزان 75 درصد کاهش می یابد و اپراتورها بدون محدودیت قادر خواهند بود نسبت به توسعه تعداد مشترکین خود اقدام نمایند.

وی افزود: پیش بینی می شود با توجه به بسط و توسعه Connectivity مشترکین در تکنولوژی های جدید نظیر JOT و الزامات دستگاه های نظارتی تأمین امنیت شبکه، بزودی شاهد کاهش چشمگیر تعداد IPهای نسخه چهار باشیم که این محصول می تواند نیاز کشور به تعویض تجهیزات و زیرساخت های مخابراتی کشور تا پنج سال آینده را مرتفع نموده و بهره وری منابع شبکه در بازگشت سرمایه را افزایش دهد.

ابوطالبی، گفت: محصول سوم ارائه شده در این نمایشگاه سامانه سامکا یا سامانه ثبت اطلاعات مصرف کاربران اینترنت به عنوان زیرساخت تأمین امنیت شبکه های اپراتوری است که به منظور حفظ و تأمین امنیت دسترسی به شبکه برای اپراتورهای میزبان یا اپراتورهای ارائه دهنده سرویس مورد استفاده قرار می گیرد. سامکا با ثبت Log از مصرف کنندگان اینترنت، اطلاعات مورد نیاز مراجع امنیتی جهت تعیین سطوح دسترسی و اتصال کاربران را مرتفع می سازد.

وی ادامه داد: محصول چهارم ارائه شده در این نمایشگاه پلت فرم Panaone SDP است. سابقه تولید SDP  داخلی این شرکت به سال 1390 باز می گردد که هم اکنون با تکمیل کلیه ماژول ها و امکانات مورد نیاز جهت بسط و توسعه محتوا / سرویس در ICT برای 3.5 میلیون مشترک ADSL و 25 میلیون مشترک تلفن ثابت نصب، راه اندازی، استقرار و پیاده سازی شده است.

مدیرعامل پاناوان، گفت: با عقد قرارداد مشارکت با شرکت مخابرات ایران امکان توزیع و تجمیع انواع محتوا، سرویس، و حتی فرآیند برای تمام شرکت های تولید کننده و تأمین کننده محتوا و سرویس فراهم است و این شرکت آمادگی عرضه و توزیع آن را برای کلیه مشترکین TCI اعلام می کند. علاوه بر آن سایر اپراتورها می توانند با اتصال به این پلت فرم محصولات و خدمات ویژه مشترکین خود را از طریق سایر فراهم کنندگان سرویس عرضه نمایند.

ابوطالبی در خصوص ویژگی خاص یا حائز اهمیت محصولات ارائه شده توسط این شرکت، گفت: پاناوان یک شرکت دانش بنیان صنعتی است، محصولات تولید شده این شرکت هم در گروه محصولات High Tech می باشد. واحد R&D این شرکت، در تولید محصولات مذکور، با مشارکت با شرکت های مطرح دنیا تکنولوژی را وارد کشور نموده است؛ در حالی که نمونه های خارجی این محصولات با قیمت های بسیار گزاف تهیه می شود.

وی افزود: در همین حال، پاناوان با ورود سطح پایین به تولید کدهای برنامه نویسی، دانش مورد نیاز جهت بسط و توسعه محصولات دیگر را هم به دست آورده است و البته بعضی از محصولات با توجه به الزامات ارائه شده توسط امنیت شبکه، بومی هم شده اند. اطمینان صد در صد از اینکه داده های تولید شده در این محصولات به خارج از مرزها ارسال نمی شود نیز جزء موارد با اهمیت این محصولات محسوب می شود.

وی در خصوص سایر تجربه های این شرکت در حوزه تولید محصولات تخصصی حوزه ICT نیز گفت:  ما قبلاً بسته OSS-BSS را در داخل کشور تولید داخل کردیم که در تعدادی از اپراتورها و بخش های مرتبط در حال استفاده و بهره برداری است.

وی افزود: فعالیت شرکت آریانا گستر اسپادانا در حوزه سرویس قبلاً محدود به استان اصفهان بود و در سراسر کشور کمتر شناخته شده است و ما در اولین گام، خلق مجدد ساختار، برند جدید و الزامات قانونی و حقوقی مورد نیاز برای سراسری شدن خدمات را در دستور کار داریم . ما در استان اصفهان با نام گروه ارتباطی آریافون فعالیت داشتیم. با توجه به تغییر برند به نام پاناوان و رونمایی از طرح لوگو که علامت بی نهایت - به مفهوم عدم محدودیت در نوع سرویس - و همینطور معنای مشارکت به مفهوم دست مشارکت با شرکت های همکار، همه منابع شرکت به منظور بسط و گسترش سرویس که حتماً نوآوری یا خلاقیت تازه در آن ها عرضه می شود، تجمیع شده است.

مدیرعامل شرکت آریاناگستر اسپادانا، ادامه داد: پس از انصراف این شرکت از اخذ پروانه  FCP و بعد از دریافت  Servco، پاناوان نسبت به تأمین شبکه Core با ظرفیت 10G در چهار استان کشور و ایجاد شبکه VPLS اقدام نمود. همین طور با عقد قرارداد با یکی از اپراتورهای میزبان به میزان 200 هزار پورت دسترسی ADSL لایه دسترسی خود را کامل نموده است. وجود دیتاسنتر در مرکز کشور و همچنین تشکیل تیم R&D  و تولید زیرساخت های نرم افزاری و اخذ نمایندگی  PSP، تقریباً زنجیره لازم جهت تولید، عرضه و توزیع سرویس در سراسر کشور فراهم شده است. از طرفی سهامداری این شرکت در MVNO  شرکت پارسیان همراه لوتوس، دسترسی با قابلیت Mobility را هم در اختیار این شرکت قرار خواهد داد.

وی افزود: سرویس های پایه دیتا، (اینترنت)  Voice، در قالب Telco cloud هم اکنون در دستور کار این شرکت قرار گرفته است و در آینده بسیار نزدیک سرویس های متنوع حوزه ICT همان طور که گفته شد با رویکرد نوآورانه در سراسر کشور عرضه می شود.

ابوطالبی در خصوص اهداف حضور در نمایشگاه الکامپ جاری در بخش سرویس نیز اظهار کرد: با توجه به انعقاد قراردادهای خرید ظرفیت و تعاملات بسیار خوب با اپراتورهای میزبان، در این نمایشگاه هدف اصلی جذب عاملیت ها و نمایندگی ها در سراسر استان ها می باشد. هم اکنون تعداد کارکنان مستقیم ما 120 نفر است و پیش بینی می شود تا پایان سال 97 تعداد کل کارکنان شرکت به 700 نفر افزایش یابد.

ابوطالبی در خصوص ارائه سرویس های نوآورانه و جذب مخاطب با توجه به وجود رقبا، گفت: فضای کسب و کار حوزه ICT سرعت بالایی گرفته است. هیچ کس نمی تواند ادعا کند در حوزه سرویس تمامیت خواه است و بدون مشارکت و جذب همه پتانسیل ها مقیاس شرکت ها کوچک می ماند. رویکرد ما در گام جدید خلق مجدد شرکت، ایجاد زیرساخت و پلت فرم های مشارکت بود که موفق هم شدیم. آمادگی هرگونه مشارکت در حوزه سرویس را داریم. از دیتا سنتر، شبکه دسترسی با ظرفیت قابل قبول، شبکه زیرساخت استانی، تیم تحقیق و توسعه، ساختار حقوقی جلب و جذب مشارکت، کارکنان با تجربه در ارائه سرویس، همه و همه اجزاء پازل سرویس می باشند.

وی در خصوص برنامه های پنج ساله این شرکت هم گفت: در حوزه تولید محصول قطعاً در عرصه بین المللی و صادرات و در حوزه سرویس حرفه ای ترین، خلاق ترین و گسترده ترین اپراتور سراسری ICT  در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-22 16:08

افزودن دیدگاه جدید