کد مطلب: 

201650

استعفای مدیرعامل در پی رسوایی جنسی در اوبر

تراویس کالانیک، مدیرعامل شرکت مسافرکشی اوبر، بعد از مدت‌ها تنش در این شرکت، با فشار سرمایه‌گذاران استعفا کرد. با این حال او همچنان جزو هیات مدیره این شرکت می‌ماند.
استعفای مدیرعامل در پی رسوایی جنسی در اوبر

به گزارش سیتنا، کالانیک در پی تحقیقات داخلی درباره عملکرد مدیران شرکت کناره‌گیری کرد. در این تحقیقات رسوایی‌هایی از جمله شکایت از آزار جنسی در محیط کار مطرح شد.

در نتیجه این رسوایی‌ها، سه‌شنبه هفته پیش، پنج سرمایه‌گذار عمده شرکت اوبر، در نامه‌ای خواستار استعفای فوری تراویس کالانیک از مقام مدیریت عامل شده بودند.

او هفته پیش گفته بود که به خاطر مرگ مادرش یک در سانحه قایقرانی، مرخصی دائمی می‌گیرد.

رفتار و شیوه مدیریت کالانیک و مدیرانش بارها خبرساز شده بود که نتیجه‌اش عذرخواهی‌های پی در پی شرکت بود. کالانیک، همچنین به "مدیریت ظالمانه و ماشینی" متهم شده بود.

او بعد از اعلام استعفایش گفت: "اوبر را بیش از هر چیزی در دنیا دوست دارم، و در این دوره دشوار در زندگی شخصی‌ام، درخواست سرمایه‌گذران را برای استعفا قبول می‌کنم، تا اوبر به جای منحرف شدن از مسیر اصلی، به توسعه‌اش برسد."

پیش از این، جف جونز، مدیر شرکت اوبر هم استعفا کرده بود. گفته شد که او به دلیل تنش‌ها و رسوایی‌های این شرکت کنار رفته است.

اوبر چیست؟

اوبر، یک شرکت خدمات مسافرکشی است که کاربرانش می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن اوبر روی تلفن‌های هوشمندشان فوری مسافرکش پیدا کنند. از طرف دیگر، کسانی که می‌خواهند راننده باشند می‌توانند با اوبر کار کنند و مسافرکشی کنند.

اوبر وارد بسیاری از کشورهای جهان شده و در بعضی کشورها مثل چین و ایران هم خدمات مشابهی راه افتاده است که شبیه اوبر کار می‌کند اما مرتبط با آن نیست.

توسعه اوبر، تاکسی‌های رسمی را ناراحت و ناراضی کرده است. آنها می‌گویند اوبر به اصطلاح دست را زیاد کرده و باعث شده کارشان کساد شود. نتیجه این نارضایتی، اعتصاب و اعتراضات گسترده تاکسی‌دارها در بسیاری از کشورهای جهان بوده است.

اوبر که هشت سال پیش، در آمریکا متولد شد، حالا در ۶۶۲ شهر جهان وارد شده و ارزشش به ۷۰ میلیارد دلار رسیده است.

رسوایی در اوبر

شرکت مسافر کشی اوبر، در ماه‌های اخیر دچار تنش‌های پیاپی شده است. از جمله اخراج اریک الکساندر، یکی از مدیران ارشدش. الکساندر، مدیر سابق حوزه آسیا و اقیانوسیه، بعد از آنکه روشن شد سوابق پزشکی یک زن قربانی تجاوز را به دست آورده اخراج شد. یک راننده اوبر، حدود سه سال پیش به این زن تجاوز کرده بود.

الکساندر، ظاهرا این مدارک را در اختیار کالانیک و یک مدیر دیگر به نام امیل میشل گذاشته بود که او هم از اوبر رفت.

دیوید بوندرمن، یکی از اعضای هیات مدیره هم درباره رفتار در محیط کار، نظراتی داده بود که از آنها تبعیض جنسیتی برداشت ‌شد و باعث شد کنار برود.

همچنین زمستان پارسال، اوبر اعلام کرد که در حال بررسی موارد "شنیع" آزار جنسی در محیط کار است که سوزان فولر، یک مهندس سابق این شرکت مطرح کرده است.

چندی پیش هم اوبر اعلام کرد بیش از ۲۰ کارمندش را در ارتباط با حدود ٢٠٠ پرونده شکایت اداری، شامل موارد آزار جنسی و سوء استفاده از قدرت اداری در رفتار با کارمندان اخراج کرده است.

اوبر همچنین درگیری یک پرونده فنی هم شده است. شرکت آلفابت، که مرتبط با گوگل است، اوبر را به دزدیدن اطلاعات محرمانه درباره اتوموبیل‌های خودران متهم کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-23 11:00

افزودن دیدگاه جدید