کد مطلب: 

196224

تبلیغی که «بیل گیتس» را ثروتمند کرد

تبلیغات صحیح یکی از زیرشاخه های مهم هنر گرافیک است. اگر بیل گیتس ٣٨سال پیش تبلیغ نادرستی برای سی دی انجام می داد شاید هیچ گاه پولدار و مشهور نمی شد!
تبلیغی که «بیل گیتس» را ثروتمند کرد

به گزارش سیتنا، قبل از اختراع سی‌دی به عنوان دیسکی برای ذخیره سازی اطلاعات، فلاپی ها وجود داشتند که به دلیل حافظه کوچکشان برای ذخیره سازی اطلاعات به تعداد زیادی از آنها نیاز بود.

38 سال پیش، درست در زمانی که لوح فشرده ( Compact Disc ) آماده ورود به بازار بود؛ کسی حتی تصوری از قیافه CD نداشت. حتی کسی نمی‌دانست این لوح فشرده چگونه استفاده می‌شود اما این موضوع باعث نشد تا خالق لوح فشرده یعنی  «بیل گیتس» دست از تلاش بردارد. شاید اگر تبلیغات خوبی نمی‌شد،‌ این تکنولوژی بدون استقبال به قبرستان تاریخ می‌پیوست.

بیل گیتس چه کرد که این تکنولوژی جاودانه شد؟ چگونه CD توانست بازار  را قبضه کند؟

جواب این سوالها و سوالهایی از این دست در یک کلمه خلاصه می‌شود. «تبلیغ»

شاید حتی شخصی بیل گیتس نظری در مورد چگونه تبلیغ‌کردن CD نداشت و فقط می‌دانست که باید با تبلیغ درست، مردم را نیازمند تکنولوژی خود کند. مهم نیست که تبلیغ انجام شده حاصل تلاش فردی بیل گیتس بود یا تیمی تبلیغاتی.

مهم تبلیغی است که ساده بودنش حتی کسی را به این فکر نمی‌اندازد که اگر این تبلیغ نبود سرنوشت CD چه ‌می‌شد؟

بیل گیتس 38 سال پیش CD را با این تصویر تبلیغ کرد

در تبلیغ این تکنولوژی  آمده بود «حجم اطلاعاتی که در CD می توان ذخیره کرد برابر است با حجم کاغذهایی که بیل گیتس نشسته است.»

همین تبلیغ کوتاه و عکس گویا کافی بود تا یکی از گامهای پولدار شدن  بیل گیتس برداشته شود. او نه در تبلیغ محصولش غلو کرد و نه کار عجیبو غریبی انجام داد. فقط نیاز مردم را به خوبی شناسایی کرد و پاسخ به نیاز را در راستای خرید تکنولوژی خود معرفی کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-26 20:33

افزودن دیدگاه جدید