کد مطلب: 

185538

شکست سنگین دونالد ترامپ در دو ایالت

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا شکست‌های سنگینی را در پایتخت و ایالت وایومینگ متحمل شد.
شکست سنگین دونالد ترامپ در دو ایالت

به گزارش سیتنا، ترامپ که در نظرسنجی‌های کلی و هیات‌های نمایندگی در بین جمهوری خواهان پیشتاز است، در رقابت‌های درون حزبی روز شنبه در واشنگتن دی.سی شکست سنگینی را متحمل شد و مارکو روبیو با پیش گرفتن از وی، پیروز پایتخت لقب گرفت.

به گزارش رسانه‌های امریکایی، روبیو 37.3 درصد آراء، جان کاسیچ فرماندار اوهایو 35.5 درصد آراء و ترامپ 13.8 درصد آراء را در واشنگتن دی.سی به دست آوردند.

بر این اساس، روبیو 10 هیات نمایندگی و کاسیچ 9 هیات نمایندگی کسب کردند، اما ترامپ موفق نشد هیچ هیات نمایندگی در واشنگتن دی.سی به دست آورد.

گفتنی است، واشنگتن دی.سی شهری دموکرات نشین است و تنها 6 درصد از جمعیت این شهر را جمهوری خواهان تشکیل می‌دهند.

اما در ایالت وایومینگ، تد کروز سناتور ایالت تگزاس با کسب 66.3 درصد آراء به پیروزی رسید. پس از کروز، روبیو با 19.5 درصد و ترامپ با 7.2 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بر این اساس، در ایالت وایومینگ کروز 9 هیات نمایندگی و همچنین روبیو و ترامپ هر کدام تنها یک هیات نمایندگی به دست آوردند.

هر کدام از نامزدهای حزب جمهوری خواه که بتواند 1237 هیات نمایندگی ازمجموع 1401 هیات نمایندگی به دست آورد، پیروز انتخابات درون حزبی لقب خواهد گرفت. تا اینجا، ترامپ 460 ، کروز 370 و روبیو 163 هیات نمایندگی به دست آورده‌اند.

پیشتازی هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در جزایر ماریانا شمالی به پیروزی رسید و 4 هیات نمایندگی به دست آورد.

برنی سندرز دیگر نامزد دموکرات‌ها نیز در این جزایر موفق به کسب 2 هیات نمایندگی شد.

در مجموع تاکنون کلینتون در 14 حوزه و سندرز در 9 حوزه پیروز شده‌اند.

هر کدام از نامزدهای دموکرات که بتواند 2383 هیات نمایندگی از مجموع 2958 هیات نمایندگی به دست آورد، پیروز انتخابات درون حزبی لقب خواهد گرفت. تا اینجا، کلینتون 1231 و سندرز 576 هیات نمایندگی به دست آورده‌اند.

روز سه شنبه قرار است انتخابات درون حزبی در 5 ایالت مهم فلوریدا، ایلینویز، میسوری، کارولینای شمالی و اوهایو برگزار شود که هیات‌های نمایندگی زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-13 16:14

افزودن دیدگاه جدید