کد مطلب: 

185505

وزیر پیامکی احمدی نژاد در دولت روحانی!

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره نحوه انتصابش به عنوان وزیر امور خارجه دولت احمدی نژاد گفت: در یک مراسم هنگامی که آماده سخنرانی می‌شدم پیامکی رسید که متعجب شدم. در این پیامک نوشته شده بود «علی اکبر صالحی، به سمت سرپرست وزارت امور خارجه منصوب شد».
وزیر پیامکی احمدی نژاد در دولت روحانی!

به گزارش سیتنا، علی اکبر صالحی در جدیدترین گفتگویش با ماهنامه دیار، درباره حضور در وزارت خارجه در دولت احمدی نژاد و برکناری منوچهر متکی گفت:

* بحث حضور من در وزارت امور خارجه تنها به همان ایام برکناری آقای متکی بازنمی‌گردد. سال 84 یعنی ابتدای دولت اول احمدی نژاد که وارد جدّه شده بودم و آقای احمدی نژاد انتخاب شده بود با بنده تماس گرفت و گفت شما را برای وزارت امور خارجه یا وزارت علوم انتخاب کرده ام.  به ایران آمدم و چند جلسه دیدار داشتم تا در نهایت پذیرفت که من به جده بازگردم.

* وقتی مدتها بعد در سال 88 رئیس سازمان انرژی اتمی شدم هنوز یکسال از حضورم در سازمان انرژی اتمی نگذشته بود دوباره احمدی ‌نژاد خواست که به وزارت امور خارجه منتقل شوم {در حالی که آقای متکی وزیر امور خارجه بود}. من هم پاسخ دادم که تازه کارهای سازمان روی روال قابل قبولی قرار گرفته و مسئله تکمیل نیروگاه بوشهر و سوخت 20 درصد اهمیت بسیار زیادی دارند. اجازه دهید مسیر را ادامه دهم.

* احمدی نژاد خیلی اصرار می‌کرد و من هر دفعه موفق می‌شدم موضوع را مدتی به تأخیر بیندازم.

*  6 ماه این موضوع اصرار و انکار طول کشید تا اینکه یک روز برای سخنرانی در بزرگداشت شهید عزیز دکتر شهریاری به دانشگاه صنعتی شریف رفتم.  هنگامی که آماده سخنرانی می‌شدم پیامکی رسید که متعجب شدم. در این پیامک نوشته شده بود «علی اکبر صالحی، به سمت سرپرست وزارت امور خارجه منصوب شد». واقعاً نمی‌دانستم چه بگویم. بنده پاسخ قطعی برای قبول مسئولیت نداده بودم ولی به‌هرحال آقای احمدی ‌نژاد تصمیم را گرفته و آن‌را عملی کرده بودند. در واقع در مقابل عملِ انجام شده قرار گرفتم.

* {اما متکی یک دفعه در سنگال برکنار شد} اینکه آقای متکی چرا اینگونه در سنگال از کار برکنار شد باید از آقای احمدی نژاد پرسیده شود که چرا آقای دکتر متکی را در این شرایط عزل کردند اما اینکه یک دفعه این انتصاب صورت گرفته باشد نه اینگونه نبوده است. اصلا مگر می‌شود بدون هماهنگی و طی مراحل مختلف انتصاب و عزلی آن هم در صدر وزارت امور خارجه صورت گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-10 16:20

افزودن دیدگاه جدید