کد مطلب: 

185495

برخورد پلیس فتا با سایت های آموزش ساخت مواد محترقه

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از برخورد پلیس با سایت هایی که اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می کنند خبر داد.
برخورد پلیس فتا با سایت های آموزش ساخت مواد محترقه

به گزارش سیتنا، سرگرد حمید کیانی سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا  با بیان اینکه  متاسفانه در روزهای پایانی سال شاهد افزایش تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی با موضوع ساخت و تهیه و خرید و فروش مواد محترقه هستیم، اظهار داشت: شهروندان توصیه های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند زیرا خسارت های مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست.

وی با اشاره به اینکه اکثر حادثه دیدگان این ایام جوان و نوجوان می باشند، افزود: والدین گرامی باید همواره به عنوان صمیمی ترین دوست فرزند دلبندشان او را هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی همراهی نموده و  جهت انجام فعالیت های بی خطر در این روز و لذت بردن از این جشن کهن بدون هیچ گونه آسیبی موارد لازم را  به آنها گوشزد نمایند .

سرگرد کیانی ادامه داد: برخی از سایتها در زمینه آموزش طرز تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می کنند که متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده ایم، لذا خانواده ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایتها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند.

این مسئول با اشاره به اینکه غالبا خرید مواد محترقه در فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان صورت می گیرد، گفت: با توجه به این موضوع کلاهبرداران سایبری مثل فیشینگ و... افزایش می یابد و قربانی آن کودکان و نوجوانان هستند که گاها جرات مطرح کردن موضوع با والدین خود را ندارند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مراقبت خانواده ها باعث می شود تا کودکان آنها در دام کلاهبرداران و سودجویان سایبری گرفتار نشوند، تصریح کرد: شهروندان می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری بخش ثبت گزارش مردمی به ما اطلاع دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-09 18:19

افزودن دیدگاه جدید