کد مطلب: 

185471

اپراتورها و OTTها در کنار هم قرار می‌گیرند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان این که حضور OTT باعث توسعه خدمات و افزایش بهره‌وری اپراتورها می‌شود، گفت: از ابتدای دولت در این زمینه مطالعاتی صورت گرفت و مدلی بر روی سایت قرار دارد که منتظر دریافت نظرات اهل فن هستیم.
اپراتورها و OTTها در کنار هم قرار می‌گیرند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر علی اصغر عمیدیان امروز در نشست تخصصی شبکه های اجتماعی داخلی و OTTها، اظهار داشت: باید چهارچوبی برای فعالیت شبکه های داخلی اجتماعی شکل بگیرد.

عمیدیان در ادامه با اشاره به نشست مشترک میان وزارت ارتباطات با شورای عالی فضای مجازی و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، از تشکیل کمیته چهارجانبه با حضور رگولاتوری و سازمان فناوری خبر داد و افزود: قرار است این کمیته با توجه به تجربه عملی و مطالعات انجام شده، مدلی برای فعالیت شبکه های داخلی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در این کمیته موضوعات اقتصادی و سرمایه گذاری، موضوعات فنی و زیرساختی، مقررات و قانونگذاری و نیز موضوعات امنیتی و فرهنگی در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بحث شد.

عمیدیان با بیان اینکه هم اکنون همه متفق القولند که باید بستری آماده شود تا اطلاعات کاربران در داخل کشور تبادل شود، اضافه کرد: خدمات OTT فقط مربوط به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی نمی شود و زمینه بسیار گسترده تری را در بر گیرد.

وی همچنین از برگزاری نشست با اپراتورها و شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: موضوعاتی از قبیل اقتصاد سرمایه‌گذاری، فنی و زیرساخت‌ها، مقررات و قانونگذاری و امنیتی در این نشست مورد بحث قرار گرفت و در آن نمایندگان بخش‌ها نظرات خود را ارائه دادند.

وی گفت: هم اکنون چالش های راه اندازی شبکه های اجتماعی داخلی و مدل های کسب و کار آنها استخراج شده است و در حال تهیه چارچوبی نهایی برای ضابطه مند شدن حضور اپراتورها و OTTها در کنار هم هستیم تا مفهوم برد - برد شکل گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-08 21:37

افزودن دیدگاه جدید