کد مطلب: 

185457

واعظی، تاکید کرد: "مبارزه مستمر دولت با فضای غیر پاک مجازی"

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به اهمیت فضای مجازی، عموم مردم و مسئولین را در ایجاد فضای پاک و سالم و تولید محتوای فاخر مسئول دانست و گفت: فضای مجازی باید در خدمت ترویج اعتقادات تشیع باشد.
واعظی، تاکید کرد: "مبارزه مستمر دولت با فضای غیر پاک مجازی"

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، در دومین همایش ملی فضای مجازی پاک با تشکر از مقام معظم رهبری در ارتباط با فرمان ایجاد شورای عالی فضای مجازی این دستور را اهمیت ایشان به فضای مجازی دانست و عنوان کرد: فضای مجازی به سرعت در حال تحول است، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی باید از ظرفیت دانشگاهیان و افراد متخصص در این فضا استفاده کنند زیرا این محیط مجازی در تمام عرصه های زندگی تاثیرگذار است.

دکتر واعظی با اشاره به دو لبه بودن فضای مجازی به صورت فرصت و تهدید بیان کرد: این فضا سبب شد تا تاثیرات مثبت و منفی در تمام حوزه های اجتماعی سیاسی به صورت محسوس ایجاد شود و استفاده بهینه از این فضا در عرصه های مختلف امروز به مدیریت افراد بستگی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: نگاه دولت به فضای مجازی همانند نگاهی است که به دنیای واقعی داریم، زیرا در فضای مجازی امکاناتی وجود دارد که اشخاص مختلف می توانند با استفاده از آن در زندگی روزمره، امور شخصی و استفاده به عنوان ابزار مشاغل در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند.

دکتر واعظی همچنین ادامه داد: یکی از تهدیدهای فضای مجازی که کمتر به آن توجه شده است، وجود اطلاعات انبوهی است که وقت کاربران را هدر می دهد و آنها زمان خود را برای خواندن مطالبی که نیاز به آن ندارند از بین می برند.

وی با اشاره به اهمیت وجود فضای مجازی پاک و سالم خاطر نشان کرد: تمام مسئولین حکومتی، دولتی، خانواده و حتی مدارس باید به وظیفه خود در قبال داشتن فضای مجازی پاک تلاش خود را انجام دهند و دولت نیز در مبارزه مستمر با فضای غیر پاک مجازی بی وقفه در حال تلاش است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اهمیت تولید محتوای فاخر در فضای مجازی افزود: باید فعالیت خود را در جهت تولید محتوا در فضای مجازی بیشتر کنیم تا شاهد رویش هر چه بیشتر محتوای فاخر در این فضا باشیم و در این محتوا اعتقادات دینی نقش ارزشمند دارد که باید به گونه ای فرهنگ تشیع را ترویج دهیم که تبلیغ گروهک های تکفیری در خصوص اعتقادات افراطی خود در فضای مجازی بی اثر شود.

دکتر واعظی در پایان گفت: باید همگی تلاش کنیم تا شرایط موجود در فضای مجازی را به نفع منافع ملی رقم بزنیم و تهدیدها را از بین ببریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-07 18:02

افزودن دیدگاه جدید