کد مطلب: 

185415

نکاتی که قبل از خرید تلویزیون باید بدانید

کاربران معمولاً هنگام خرید تلویزیون، وقت زیادی برای بررسی انواع مدل‌های موجود در بازار صرف می‌کنند تا محصولی انتخاب کنند که هم نیازشان را برطرف کند و هم با توجه به بودجه‌شان از بهترین و بیشترین کارایی برخوردار باشد.
نکاتی که قبل از خرید تلویزیون باید بدانید

به گزارش سیتنا، تلویزیون امروزه کالایی مهم، اساسی و ضروری به ‌شمار می‌رود. کاربران معمولاً هنگام خرید تلویزیون، وقت زیادی برای بررسی انواع مدل‌های موجود در بازار صرف می‌کنند تا محصولی انتخاب کنند که هم نیازشان را برطرف کند و هم با توجه به بودجه‌شان از بهترین و بیشترین کارایی برخوردار باشد. این روند نهایتاً به خرید تلویزیونی منجر می‌شود که چند سالی مهمان خانه کاربران خواهد بود. به همین دلیل توجه به برخی ویژگی‌های یک تلویزیون در هنگام خرید، باعث می‌شود تا خرید این کالای اساسی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

کیفیت تصویر تلویزیون
یکی از بارزترین مشخصه‌های یک تلویزیون، میزان کیفیت تصویر یا همان رزولوشن است. سال‌ها از معرفی تکنولوژی FHD می‌گذرد، تلویزیون‌هایی که با رزولوشن دو میلیون پیکسلی خود بر بازار تلویزیون فرمانروایی می‌کردند. در حال حاضر آخرین تکنولوژی موجود در زمینه کیفیت تصویر تلویزیون‌ها، تلویزیون‌های UHD با رزولوشن هشت میلیون پیکسل (یعنی چهار برابر تلویزیون‌های FHD) است که در واقع جزئیات تصویر را چهار برابر بیشتر در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. از آنجا که ضبط تصاویر UHD با دوربین‌های پیشرفته انجام می‌شود، پخش این تصاویر نیز به گونه‌ای باورنکردنی مخاطب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد به طوری که بییننده به هنگام تماشای یک فیلم UHD احساس می‌کند در صحنه ضبط آن فیلم حضور دارد و بازیگران جلوی دیدگان وی در حال ایفای نقش هستند. تصویر زنده و هیجان تماشای تلویزیون با کیفیت UHD چنان است که در سراسر جهان افراد، تماشای محتوای با کیفیت UHD را به تماشای سه بعدی ترجیح می‌دهند. با توجه به در دسترس بودن محتواهای ویدئویی متعدد آنلاین با تلویزیون‌های UHD کابران می‌توانند از تماشای فیلم‌ها یا ویدئوها لذت ببرند. با توجه به این موضوع، شرکت سامسونگ در سال جاری تلویزیون‌های UHD را با طراحی متنوع و در سایزهای مختلف از 40 تا 88 اینچ برای جلب رضایت مشتریان از تمام اقشار روانه بازار کرده است.

هوشمند بودن تلویزیون
امروزه تلویزیون‌ها نیز همچون سایر دستگاه‌های هوشمند از قبیل موبایل و تبلت و... قادر به ارائه سرویس‌های مختلف اینترنتی هستند. این تلویزیون‌ها سرویس‌های مختلفی را به کاربران ارائه می‌کنند. کاربران می‌توانند با تلویزیون هوشمند خود همچون یک کامپیوتر شخصی، به مرور صفحات وب بپردازند، فیلم ها یا کیلیپ های ویدئویی آنلاین را ببینند و روی تلویزیون نرم‌افزار موردنظر خود را نصب یا حتی بازی کنند. تولیدکنندگان تلویزیون پا را فراتر از این گذاشته‌اند و امکانات ویژ‌ه‌ای برای کاربران در نظر گرفته‌اند. شرکت سامسونگ برای کاربران ایرانی تلویزیون‌های خود انواع نرم‌افزار، بازی‌ و برنامه‌های رایگان فارسی را در نظر گرفته است. همچنین تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ امکان کنترل صوتی و کنترل حرکتی تلویزیون را نیز فراهم می‌کنند. کاربران می‌توانند با ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ و دستورات صوتی به زبان فارسی نیز تلویزیون خود را کنترل کنند.

طراحی تلویزیون
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کاربران باید در هنگام خرید تلویزیون به آن توجه کنند، شکل و طراحی و همچنین تناسب تلویزیون با دکوراسیون داخلی خانه است. معمولاً تلویزیون در قسمت نشیمن یک خانه قرار می‌گیرد و مرکز توجه ساکنان و مهمانان است. به همین دلیل نیز طراحی، نمای تلویزیون و پایه آن و همچنین قابلیت قرارگیری روی میز یا نصب دیواری آن از موارد مهم در انتخاب یک تلویزیون است. سامسونگ چهار سال پیش اولین تلویزیون Curved را به بازار معرفی کرد که در زمینه طراحی و شکل در نوع خود منحصربه‌فرد بود. امسال نیز سامسونگ اولین تلویزیون بدون قاب Curved را به بازار معرفی کرده است، در طراحی این تلویزیون تلاش شده عناصر غیرضروری، حتی پیچ‌های پشت تلویزیون حذف شود تا محصولی زیباتر و شکیل‌تر در اختیار کاربران قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-05 17:15

افزودن دیدگاه جدید