کد مطلب: 

185087

نوآوری‌های صنعت موبایل‌ در کنگره جهانی بارسلون (+تصاویر)

هر سال در ماه فوریه در یکی از کهن‌ترین شهرهای اروپا آینده‌گراترین گردهمایی‌ برگزار می‌شود؛ کنگره جهانی موبایل در بارسلون دست‌آوردهای فنی در ساخت موبایل را به نمایش می‌گذارد.
نوآوری‌های صنعت موبایل‌ در کنگره جهانی بارسلون (+تصاویر)

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا (CITNA.IR)، در کنگره سالانه موبایل امسال بیش ۲ هزار غرفه و ۹۴ هزار بازدیدکننده حضور می‌یابند تا جدیدترین پیشرفت‌ها را در زمینه صنعت موبایل‌سازی ببینند‌ و خود آزمایش کنند. "همه چیز موبایل (متحرک) است" به عنوان شعار امسال این کنگره انتخاب شده است.

سامسونگ و فتح واقعیت مجازی

روز یک‌شنبه ۲۱ فوریه (۲اسفند ۱۳۹۴)، یک روز پیش از بازگشایی عمومی این کنگره، شرکت کره‌ای سامسونگ جدیدترین نسخه سری گوشی‌های گالکسی (Galexy)، گوشی هوشمند S7 و S7 Edge با نمایشگرهای مقعر را معرفی کرد.

گوشی جدید سامسونگ قابلیت‌های تازه‌ای دارد که بسیاری از آن‌ها از جمله دوربین ۳۶۰ درجه‌ای تعبیه شده در این دستگاه به تکنولوژی "واقعیت مجازی" (Virtual Reality) مربوطند. مسئله‌ای که برخی را امیدوارکرده بود که به اولین خریداران این مدل یک "عینک واقعیت مجازی" رایگان تعلق گیرد.

"واقعیت مجازی" تکنولوژی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از عینکی در فضایی شبیه‌سازی شده و یا تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه‌ای "قرار گیرد" و در آن حرکت کند یا جزئیات محیط را از نزدیک ببیند.

دو دستگاه جدید سامسونگ مانند مدل‌های قدیمی‌تر این شرکت، ضد آب هستند و حجم حافظه آن‌ها را می‌توان با استفاده از چیپ‌های میکرو اس‌دی افزایش داد.

ال‌جی عقب نمی‌ماند

شرکت ال‌جی، دیگر شرکت کره‌ای حاضر در بارسلون هم گوشی G5 خود را معرفی کرد. صفحه حساس نمایشگر این موبایل هوشمند دارندگان آن را از باز و بسته کردن پوشش دستگاه برای شماره‌گیری یا دریافت پیام‌هایشان بی‌نیاز می‌کند.
قسمت پایینی این دستگاه را که باتری بر روی آن قرار دارد می‌توان به راحتی از دستگاه خارج کرد. به این ترتیب کاربران می‌توانند تنها در چند ثانیه باتری دستگاه خود را عوض کنند.

گوشی G5 شرکت ال‌جی مجهز به دو دوربین در پشت دستگاه است؛ یکی با لنز استاندارد ۷۸ درجه‌ای و دیگری با لنز واید ۱۳۵ درجه‌ای که وایدترین لنزی است که تا کنون در یک دستگاه تلفن هوشمند به کار برده شده است.

سونی با گوشی هندزفری مینیاتوری

سونی امسال قصد معرفی موبایل جدیدی را ندارد. محصول جدید سونی امسال گوشی "هندزفری" (Handsfree) بسیار کوچکی است به نام Xperia Ear که نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که بدون در دست گرفتن دستگاه موبایل مکالمات تلفنی خود را انجام دهید بلکه قرار است تبدیل به "دستیار" کاربران شود و آخرین اخبار روز، شرایط جوی، فعالیت‌ها و اخبار فردی از شبکه‌های اجتماعی و قرارهای ضبط شده کاربر را در اختیار او قرار می‌دهد.

این دستگاه به صدای کاربر خود واکنش نشان داده و می‌تواند برای وی بدون اتصال به سیستم‌های انروید متعلق به شرکت گوگل و با سیستمی که سونی طراح آن است، جستجوهای اینترنتی‌انجام دهد ‌یا مسیر را برای کاربر توضیح دهد.

شرکت‌های دیگر تاکنون در ساخت گوشی‌های هندزفری که به جز ارتباط تلفنی، قابلیت‌های دیگری داشته باشند، موفق نشده‌بودند.

 عینک "واقیت‌مجازی" اچ‌تی‌سی و والو

یکی دیگر از پر سر و صداترین محصولات ارائه شده در این نمایشگاه عینک واقعیت مجازی وایو (Vive) متعلق به دو شرکت HTC و Valve است. قیمت و تاریخ ورود به بازار این محصول که بسیاری مدت‌هاست در انتظار آن هستند بالاخره در بارسلون اعلام شد. قیمت آن ۷۹۹ دلار خواهد بود و از ۲۹ فوریه می‌توان برای پیش‌سفارش به سایت این شرکت مراجعه کرد. دستگاه‌های سفارش داده شده در ماه آوریل تحویل داده خواهند شد.

اچ‌تی‌سی و والو این عینک را تقریبا همزمان با محصول مشابه شرکت فیسبوک به نام اکولوس (Oculus) به بازار عرضه می‌کند. با توجه به این‌که قیمت اکولوس ۲۰۰ دلار کمتر از دستگاه اچ‌تی‌سی است، رقابت رقابت آسانی نخواهد بود. با این حال اچ‌تی‌سی و وایو تمام تلاش خود را می‌کنند تا با تاکید بر جزئیات دستگاهشان مانند سنسورهایی که حرکت سَر را تعقیب می‌کنند و دو کنترل‌گر بی‌سیم واقعیت‌مجازی، از رقبایشان پیشی گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-23 18:00

افزودن دیدگاه جدید