کد مطلب: 

181014

رونمایی از تمبر طلای تمثال امام خمینی (ره)

تمبر طلای تمثال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور یادگار ایشان رونمایی شد.
رونمایی از تمبر طلای تمثال امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار سیتنا، همزمان با فرا رسیدن اول مهر ماه سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره)، مراسم رونمایی از تمبر طلای مزین به تمثال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با عنوان "سلام بر روح خدا" روز جاری در حرم مطهر امام خمینی (ره) با حضور حجت السلام سید حسن خمینی و مدیرعامل پست برگزار شد.

حجت الاسلام حاج حسن خمینی در این‌ مراسم، گفت: امام برای جامعه ما یک فرد نبود بلکه، ایشان نماد دوره‌ای با عظمت از تاریخ ما است.

وی ادامه داد: امام پرچمی است که مسیر را به ما نشان می‌دهد و دیگران نسبت به چنین افرادی مسئولیت دارند.

حاج سید حسن خمینی با بیان این که بزرگداشت امام، بزرگداشت آینده، گذشته و ارزش‌های ما است، گفت: همانطور که باید از تحریف و مصادره امام جلوگیری کنیم باید امام را به عنوان پرچم در حال اهتزاز به جامعه و مردم معرفی کنیم که یکی از راه‌های آن، استفاده از هنر است.

وی همچنین اظهار داشت: چاپ تمبر طلا با تمثیل امام (ره) نمونه‌ای از استفاده هنر در معرفی ایشان است و امیدواریم سال های آینده شاهد نقش‌های دیگری نیز باشیم.

در ادامه مدیرعامل شرکت پست به تشریح این تمبر پرداخت و گفت: تمبر بنیانگذار کبیر انقلاب در گروه تمبرهای یادبود تولید شده که دارای دو نوع طلا و نقره است.

وی افزود: با پیش سفارش قبلی، 3700 قطعه تمبر طلا با تمثال حضرت امام (ره) و 1800 قطعه تمبر نقره با تمثال حضرت امام (ره) تولید شد.

مدیرعامل پست با بیان این که تعداد این سری از تمبرها، محدود بود و دیگر چاپ نمی‌شود، اضافه نمود: قیمت تمبر طلا 210 هزار تومان بود که اکنون در بازار به قیمت 600 هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت تمبر نقره 120 هزار تومان بود که در بازار 220 هزار تومان فروخته می‌شود.

مهری یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب تاکنون، تعداد 752 عنوان تمبر یادبود چاپ شده که طبق قوانین پست بین‌الملل باید برای 192 کشور عضو اتحادیه پست نیز ارسال شود.

وی از تحویل تمبر یادبود حافظ به عنوان دومین تمبر یادبود طلا و نقره به زودی خبر داد و گفت: پیش ثبت‌نام این تمبر آغاز شده و تا روز جهانی پست در 17 مهرماه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، شرکت پست در اقدامی نوین، انتشار تمبر آلیاژ فلزی طلا و نقره مزین به تمثال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) را به عنوان "سلام بر روح خدا" کلید زد.

گفتنی است؛ تبدیل تمبر کاغذی به تمبر فلزی در راستای توسعه فرهنگ تمبر و تمبرشناسی، حفظ و انتقال میراث غنی فرهنگی کشور و گسترش خدمات نوآورانه صورت گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-24 00:42

افزودن دیدگاه جدید