کد مطلب: 

263952

سرکیسه کردن مرد عاشق ازدواج با روبات همسریاب

یکی از ساکنان شرق استان تهران چند روز پیش به پلیس فتا رفت و خبر داد از حساب بانکی‌اش برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.
سرکیسه کردن مرد عاشق ازدواج با روبات همسریاب

به گزارش شرق، مأموران وقتی بررسی‌های خود را درباره این دستبرد اینترنتی آغاز کردند، فهمیدند متهم با یک روبات همسریاب فریب خورده است و مجرمان از این طریق به اطلاعات بانکی او دسترسی پیدا کرده‌اند.

کارآگاهان تحقیقات جامعی انجام دادند تا اینکه بالاخره توانستند سرنخ‌هایی از متهمان به‌ دست بیاورند و آنها را بازداشت کنند. متهمان وقتی به پلیس فتا منتقل شدند، ابتدا ارتکاب جرم را انکار کردند؛ اما در مواجهه با مستندات جمع‌آوری‌شده، لب به اعتراف گشودند و گفتند ازطریق تبلیغات در کانال‌های تلگرام و استفاده از روبات‌های تلگرامی با عنوان همسریاب، کاربران را به صفحات درگاه‌های جعلی هدایت می‌کرده و با کلاهبرداری به روش فیشینگ، اقدام به اخذ مشخصات کارت بانکی و خالی‌کردن حساب آنها در فرصت مناسب می‌کردند.

سرهنگ حمیدرضا سلطان‌آبادی، رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران با تأکید بر لزوم هوشیاری شهروندان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: هم‌وطنان برای نیفتادن در دام کلاهبردان فیشینگ در هنگام ثبت سفارش‌های اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و با بررسی پروتکل (https) از صحت سایت‌ها مطمئن شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2021-12-02 08:28

افزودن دیدگاه جدید