کد مطلب: 

210305

"دوربین لخت کن" شگرد جدید کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه نسبت به نصب نرم افزار موبایلی "دوربین لخت کن" که باعث سرقت اطلاعات بانکی کاربران و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی آن‌ها می‌شود، هشدار داد.
"دوربین لخت کن" شگرد جدید کلاهبرداری

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ علی کریمی گفت: اخیرا افرادی با ساخت و بارگذاری نرم افزار موبایلی "دوربین نرم افزار موبایلی لخت کن" در کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی که در قالب دانلود رایگان ارائه گردیده است اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.
وی افزود: استفاده و فعال سازی قابلیت‌های این نرم‌افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است که کلاهبرداران به دو روش دست به کلاهبری می‌زنند.
رئیس پلیس فتای استان اظهار داشت: در روش اول فرد قربانی نرم‌افزار جعلی را خریداری کرده و پس از نصب آن متوجه میشود فاقد کارایی است که با توجه به مبلغ اندک پرداختی از شکایت صرف نظر می‌نماید.
سرهنگ کریمی حاطرنشان کرد: در روش دیگر کلاهبردار، کاربران را به صفحه جعلی و شبیه‌سازی شده یک بانک هدایت می‌کند تا اطلاعات بانکی خود را در صفحه جعلی وارد نمایند که نهایتا منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، CVV۲ و تاریخ انقضای کارت می‌گردد.
وی به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی با موضوعاتی، چون برنامه دوربین لخت کن، ماهواره جیبی، برنامه صیغه یاب و ... توجه نکرده و حتی جهت کنجکاوی نیز دست به دانلود اینگونه اپلیکیشن‌ها نزنید، زیرا امکان هک شدن اطلاعات گوشی تلفن همراه کاربران با دانلود نرم‌افزار جعلی وجود خواهد داشت.
رئیس پلیس فتای استان یادآور شد: همچنین هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونیک بانک مربوطه اطمینان حاصل نموده و برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از وجود پروتکل امن https مطمئن شوید.
سرهنگ کریمی گفت: چنانچه کاربران با موارد مشابه در فضای مجازی مواجه شدند مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباط با ما گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-23 19:55

افزودن دیدگاه جدید