کد مطلب: 

207287

ممنوعیت خرید بیت کوین با کارت اعتباری در بانک‌های انگلیسی

پس از بانک های آمریکایی، بانک‌های انگلیسی نیز خرید بیت کوین را با استفاده از کارت اعتباری ممنوع کردند.
ممنوعیت خرید بیت کوین با کارت اعتباری در بانک‌های انگلیسی

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، گروه بانکی لیویدز که بانک های هالیفاکس، اسکاتلند، ام ان بی ای و لیویدز را اداره می کند، به مشتریان خود اعلام کرده که حق ندارند با استفاده از کارت های اعتباریشان بیت کوین خریداری کنند.

در اطلاعیه این گروه در این زمینه آمده است: ما نقل و انتقالات کارت های اعتباری به منظور خرید ارزهای دیجیتال را نمی پذیریم. این اولین بار است که یک مجموعه بانکی در انگلیس چنین محدودیتی در زمینه خرید ارزهای دیجیتال اعمال می کند و ممکن است در آینده بانک های دیگری نیز دست به اقدام مشابه بزنند.

البته این محدودیت مانع از خرید و فروش ارز دیجیتال توسط مشتریان بانک های یادشده نمی شود، اما نشانه ای از بدبینی نظام بانکی انگلیس به ارزهای دیجیتال تلقی می شود.

ارزش هر بیت کوین از 800 دلار در ماه ژانویه سال گذشته به رقم بی سابقه 19783 دلار در اواخر دسامبر گذشته افزایش یافت. هر چند این رقم هم اکنون به حدود هفت هزار دلار به ازای هر بیت کوین سقوط کرده است.

پیش از این بانک امریکا، جی پی مورگان و سیتی گروپ در ایالات متحده نیز دست به اقدام مشابهی بر علیه بیت کوین زده بودند. بسیاری از سیاستمداران در آمریکا و اروپا نگران پولشویی با استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هستند. ترزا می نخست وزیر انگلیس اخیرا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس در مورد سواستفاده جنایتکاران از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین هشدار داده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-06 10:57

افزودن دیدگاه جدید