کد مطلب: 

205444

موقعیت مکانی کاربران اندرویدی توسط گوگل مخفیانه جمع آوری می‌شود

گوگل داده‌های موقعیت مکانی کاربران اندروید را حتی در زمانی که سرویس موقعیت‌یابی غیرفعال شده است، جمع‌آوری می‌کند.
موقعیت مکانی کاربران اندرویدی توسط گوگل مخفیانه جمع آوری می‌شود

به گزارش سیتنا، طبق تحقیقاتی که کوارتز انجام داده است موقعیت مکانی میلیون ها کاربر تلفن های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند به طور مخفیانه جمع آوری و به شرکت گوگل ارسال می شود.

بر اساس این تحقیقات، گوگل از ابتدای سال میلادی 2017 این اطلاعات را جمع آوری می کند. نکته جالب توجه اینجاست که حتی در مواقعی که سرویس موقعیت یاب تلفن هوشمند اندرویدی شما غیرفعال باشد نیز این اطلاعات برای گوگل ارسال خواهد شد و برای این کار فقط لازم است به اینترنت متصل شوید.

طبق بررسی های کوارتز سیستم عامل اندروید اقدام به جمع آوری آدرس برج های مخابراتی نزدیک به کاربر می کند. این داده ها به منظور Triangulation Cell Tower استفاده می شوند. با دریافت داده ها از سوی برج های مخابراتی تلفن همراه محل قرارگیری دستگاه تلفن شناسایی و با اتصال به اینترنت داده های آخرین برج مخابراتی به گوگل ارسال می شود.

متاسفانه روشی برای غیرفعال کردن این جاسوسی مخفیانه وجود ندارد. این برنامه به نرم‌افزادهایی که در گوشی نصب کرده‌اید متکی نیست. حتی اگر شما گوشی خود را به تنظیمات اولیه بازگردانید و یا سیم‌کارت آن را خارج کنید هم نتیجه‌ای عایدتان نخواهد شد.

سخنگوی گوگل در پاسخ به این اتفاق گفته است که ما شروع به استفاده از کدهای Cell ID به‌ عنوان یک سیگنال اضافی کردیم تا سرعت و کارایی تحویل پیام‌ها را بهبود بخشیم. اما اینجا این پرسش مطرح می شود که دریافت اطلاعات برج های مخابراتی چه کمکی به بهبود سرویس ارسال پیام می کند.

گوگل در سیاست حفظ حریم خصوصی خود در مورد به اشتراک‌گذاری موقعیت، اشاره می‌کند که این شرکت، اطلاعات موقعیت‌یابی را فقط از دستگاه‌هایی که از خدمات آن استفاده می‌کنند، جمع‌آوری می‌کند، اما مشخص نکرده است که چرا این شرکت هنگامی‌که تمام خدمات موقعیت‌یابی غیرفعال است، داده‌های موقعیت‌یابی کاربران را از دستگاه‌های اندروید جمع‌آوری می‌کند و این نقض کامل حقوق کاربران اندرویدی است.

لازم به ذکر است که هیچ تفاوتی در مدل تلفن هوشمند شما و سازنده آنها برای این جاسوسی وجود ندارد تنها کافی است که شما از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده کنید.

با فرافکنی کوارتز در مورد این موضوع، به نظر می رسد گوگل از این اقدام خود منصرف شده است و طبق گفته این شرکت، گوشی‌های اندروید در پایان ماه نوامبر سال 2017 میلادی دیگر داده‌های مرتبط با موقعیت مکانی کاربران را جمع‌آوری نکرده و برای گوگل ارسال نخواهند کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-17 15:12

افزودن دیدگاه جدید