کد مطلب: 

201827

پیشنهاد استفاده از شبکه مشترک به جای شبکه اختصاصی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: ایجاد یک شبکه موازی برای راه‌اندازی شبکه علمی کشور در کنار شبکه فعلی شرکت مخابرات ایران در به روزسانی و نگهداری باعث استفاده ناکارآمد از تجهیزات و منابع می‌شود.
پیشنهاد استفاده از شبکه مشترک به جای شبکه اختصاصی

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، رسول سرائیان در مراسم بهره‌برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور با رویکرد شبکه خدمت‌گرا و اپراتور تمام الکترونیکی ایران، اظهار داشت: تفاوت نسل سوم این شبکه با دو نسل قبلی در مدل تجاری تسهیم درآمد بین بازیگران است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در این مدل بازیگران بسته به مشارکت در پروژه از درآمد آن منفعت مالی خواهند داشت که این تجربه اشتراک منافع در دنیا باب شده و از این طریق بازیگران با تقسیم درآمد به بزرگ‌ شدن کمک می‌کنند.

وی با ارائه پیشنهادی درباره زیرساخت فنی شبکه علمی کشور گفت: در راه‌اندازی این شبکه مقرر شده که تجهیزات اکتیو مستقل نصب و بهره‌برداری شود این در حالی است که شبکه شرکت مخابرات ایران در بخش تجهیزات اکتیو بسیار به روز و پر ظرفیت است و ایجاد یک شبکه موازی از نظر به روزرسانی و نگهداری مسائل مخصوص به خود را دارند.

سرائیان پیشنهاد کرد: با هر سطح موافقتنامه سرویس که مدنظر شبکه علمی کشور است و هر ظرفیت درخواستی شرکت مخابرات تعهد می‌کند که سرویس لازم را از طریق یک شبکه مشترک به جای ایجاد شبکه‌های موازی ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر راه‌اندازی شبکه علمی کشور توجیه اقتصادی نداشته باشد، موفق نخواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-02 13:37

افزودن دیدگاه جدید