کد مطلب: 

185516

حذف 256 میلیون کارت شارژ موبایل

چاپ و توزیع قبض‌های تلفن ثابت، تنها در استان تهران سالانه هزینه‌ای بین پنج تا شش میلیارد تومان به دنبال دارد.
حذف 256 میلیون کارت شارژ موبایل

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، مدیرعامل مخابرات استان تهران با بیان این مطلب عنوان کرد: در طول سال طی شش نوبت قبض‌های تلفن ثابت چاپ و توزیع می‌شوند که این هزینه را می‌توان به راحتی حذف کرد.

علیرضا صیدی ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت در استان تهران می‌توانند در ابتدای ماه‌های فرد از طریق تماس با شماره 1818 ، شماره تلفن ثابت خود را اعلام کرده و از میزان بدهی خود آگاه شوند و از همین طریق قبض خود را پرداخت کنند.

وی همچنین یادآور شد: سامانه دیگری نیز طراحی شده تا از طریق ارسال پیامک به شماره 0211818 مشترکان تلفن ثابت بتوانند در هر زمان از میزان بدهی خود به مخابرات آگاه شده و قبض‌های خود را پرداخت کنند.

براساس اطلاعات ارائه شده ، علاوه بر تلفن ثابت بحث قبض‌های تلفن‌ همراه نیز هزینه‌های متعددی برای مخابرات به دنبال داشته است.

طی سال‌های 1393 و 1394 با حذف 53 میلیون از قبوض کاغذی موبایل گفته می‌شود از قطع 5800 درخت جلوگیری شده است.

طبق اطلاعات ارائه شده در میان این قبض‌ها حدود 32 درصد آنها به درخواست مشترک حذف شده‌اند.

اما علاوه بر بحث قبوض کاغذی ،در خصوص سیم‌کارت‌های تلفن همراه اعتباری نیز شرکت ارتباطات سیار از طریق در نظر گرفتن شیوه‌های شارژ الکترونیک استفاده مردم از کارت شارژهای کاغذی را 256 میلیون کاهش دادده است.به عبارت دیگر در حدود 72 درصد موارد کارت شارژ‌های کاغذی مورد استفاده قرار نگرفته و مشترکان ترجیح داده‌اند از طریق شیوه‌های الکترونیک سیم‌کارت خود را شارژ کنند.

طبق اطلاعات ارائه شده در برنامه تلویزیونی رادیکال هفت، عدم صدور 53 میلیون قبض سیم‌کارت دائمی باعث شده است که 150 هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شود و 10 هزار و 800 لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

از طریق کاهش استفاده از شارژ‌های کاغذی نیز حدود 280 هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شده و 190 هزار لیتر آب صرفه‌جویی شده و 10 هزار و 700 درخت هم از خطر قطع نجات پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-12 15:36

افزودن دیدگاه جدید