کد مطلب: 

286837

کسی جلودار «مکس دیوانه» نیست!

راننده هلندی با کسب شانزدهمین قهرمانی خود این فصل از فرمول یک، رکورد بیشترین قهرمانی را طی یک فصل به خود اختصاص دهد.
کسی جلودار «مکس دیوانه» نیست!

به گزارش سیتنا، مکس ورستپن، راننده ردبول شانزدهمین پیروزی خود را در رقابت‌های این فصل فرمول یک به دست آورد و فاتح  گرندپری مکزیک شد. علاقه‌مندان دنیای فرمول یک به خاطر موفقیت‌های پرتعداد ورستپن، به او لقب مد مکس (مکس دیوانه MAD MAX) را داده‌اند که نام یکی از برترین فیلم‌های تاریخ هالیوود است.

ورستپن، راننده هلندی ردبول در نوزدهمین مرحله مسابقات قهرمانی جهان فرمول ۱ در فصل ۲۰۲۳ مکزیک، قهرمان شد. مقام دوم به لوئیس همیلتون بریتانیایی از تیم مرسدس بنز رسید و چارلز لکلرک از تیم فراری در رده سوم این دور از رقابت‌ها قرار گرفت.

این پیروزی پنجاه و یکمین پیروزی مکس ورستپن در تمامی رقابت‌های فرمول ۱ بود. به این ترتیب او با آلن پروست فرانسوی برابری کرد. سباستین فتل (۵۳ پیروزی)، میشائیل شوماخر (۹۱ پیروزی) و لوئیس همیلتون بریتانیایی (۱۰۳ پیروزی) پیروزی‌های بیشتری نسبت به ورستپن در فرمول یک دارند.

۱۶ قهرمانی در یک فصل

ورستپن شانزدهمین قهرمانی خود را در این فصل به دست آورد. راننده هلندی رکورددار فرمول ۱ از نظر تعداد پیروزی یک فصل از فرمول یک شد. رکورد قبلی نیز متعلق به ورستپن بود که در سال ۲۰۲۲ با ۱۵ پیروزی به دست آمده بود. پیش از این، شوماخر و فتل هر کدام ۱۳ بار در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ برنده شده بودند.

همیلتون امسال امیدوار بود با کسب هشتمین عنوان قهرمانی رکورد جهانی را ثبت کند که در این امر ناکام ماند تا او هم‌چنان در کنار مایکل شوماخر با ۷ قهرمانی پرافتخارترین راننده فرمول یک بماند. او که به خاطر رنگین پوست بودن دوران سختی را پشت سر گذاشت، نخستین سیاه‌پوستی است که هفت قهرمانی در جهان دارد.

امسال ورستپن برای سومین بار متوالی زودتر از موعد مقرر قهرمان فرمول ۱ شد. در رده بندی کلی، راننده هلندی با ۴۹۱ امتیاز در صدر قرار دارد. مقام دوم به سرجیو پرز مکزیکی (۲۴۰ امتیاز) رسید که هم تیمی ورستپن است. لوئیس همیلتون نیز با کسب (۲۲۰ امتیاز) سوم است. در مسابقات قهرمانی سازندگان، ردبول (۷۳۱ امتیاز) قبلاً یک پیروزی زودهنگام کسب کرده بود و مرسدس (۳۷۱ امتیاز) دوم و فراری (۳۴۹ امتیاز) سوم شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-10-30 18:27

افزودن دیدگاه جدید