کد مطلب: 

210321

هشدار درباره ماهی قرمز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از خطرات بهداشتی و محیط زیستی ماهی قرمز هشدار داد و گفت: دنبال ایجاد تفاهم‌نامه با شهرداری‌ها برای مشخص کردن مکان مشخص برای رهاسازی ماهی قرمز هستیم.
هشدار درباره ماهی قرمز

به گزارش نوداد، سرهنگ جمشید محبت‌خانی با بیان اینکه ماهیان قرمز نباید در رودخانه‌ها رها شوند، گفت: ماهی قرمز برای محیط زیست و گونه‌های بومی بسیار خطرناک است و تنها در مکان‌های بسته امکان رهاسازی این گونه وجود دارد. برای همین سعی داریم در مورد ماهی قرمز تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری‌ها داشته باشیم تا این نهادها محلی را برای رهاسازی ماهی قرمز مشخص و اعلام کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: با این برنامه می‌توانیم خطرات احتمالی ناشی از ماهی قرمز را برای محیط زیست و انسان‌ها کاهش دهیم. از امروز رایرنی‌ها را با شهرداری‌های مختلف در این مورد آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم تا پایان تعطیلات نوروز و سیزه‌به‌در که اکثر ایرانیان نسبت به رهاسازی ماهی قرمز اقدام می‌کنند، آمادگی داشته باشیم.

سرهنگ محبت‌خانی تاکید کرد: ماهی قرمز علاوه بر مشکلات محیط زیستی، مسائل بهداشتی نیز دارد و برای سلامتی انسان‌ها به ویژه کودکان بسیار خطرناک است و تماس با ماهی قرمز یا آبی امکان ابتلا به بیماری‌های قارچی را ایجاد می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: حتی اگر ماهی قرمز را خریداری کردیم؛ سعی کنیم هنگام عوض کردن آب آن دستمان به این این گونه یا آب آن نخورد، چون آسیب قارچی آنها بسیار بالاست.

اگر مردم بخواهند ماهی قرمز را وارد تالاب‌ها و دریاچه‌ها کنند؛ در حقیقت یک گونه غیر بومی را به زیستگاه معرفی کرده‌اند که خطرات و آسیب‌های آن گونه‌های بومی را تهدید می‌کند.

لازم به ذکراست؛ ماهی‌های قرمز گستره غذایی و زیستگاهی وسیعی دارند، بنابراین قدرت تحمل پذیری آنها نسبت به شرایط نامساعد زیستگاه، خوب است. در نتیجه این گونه می‌تواند به سرعت با محیط سازگار شده و رشد کند و رقیب گونه‌های اصلی زیستگاه که از قبل در آنجا بودند، شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-24 15:36

افزودن دیدگاه جدید