کد مطلب: 

294820

اعتماد به بخش خصوصی؛ کلید توسعه اقتصاد دیجیتال

سرپرست دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: ثمره اعتماد به بخش خصوصی در حوزه اقتصاد دیجیتال، امروز طیف وسیعی از خدمات و دستاوردها را شامل می‌شود که منجر به رضایت، تسهیل و بهره‌مندی عموم جامعه و همچنین توسعه سهم اقتصاد دیجیتال کشور شده است و حفظ این سرمایه‌های ملی نیازمند حمایت و همراهی بیشتر با فعالان این عرصه است.
اعتماد به بخش خصوصی؛ کلید توسعه اقتصاد دیجیتال

به گزارش سیتنا، عباس رمدانی به مناسبت روز جهانی ارتباطات کشور یادداشت زیر را نگارش کرده است.

متن پیام به شرح زیر است:

«فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه مقارن با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی فرصتی برای مرور دستاوردها و تعهدات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهاست.

در سال‌های اخیر بررسی تجربیات، نمونه‌های موفق و دستاوردهای حوزه فاوا گویای آن است که فراهم‌سازی بسترهای لازم برای ورود فعالان بخش خصوصی منجر به پیشرفت‌های قابل توجه و ماندگار در این عرصه شده است که این مهم طیف وسیعی از ارایه انواع خدمات و پلتفورم‌های اینترنتی تا سرمایه‌گذاری‌های کلان بخش خصوصی در پروژه عظیم فیبرنوری و تامین و تولید انواع تجهیزات فناورانه و مورد نیاز کشور را شامل می‌شود.

در این میان رفع کاستی‌های حضور بخش خصوصی در عرصه‌ها و لایه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، با هدف تسهیل، تسریع، تشویق و تضمین مشارکت‌های عمومی و خصوصی در حوزه‌های وسیع مرتبط با اقتصاد و تحول دیجیتال، سال قبل و در تصمیمی با ارزش از سوی نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی، محقق شده و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان یک عامل توانمندساز توسعه کشور موردتوجه قرار گرفت.

در همین راستا برای نخستین بار متن پیشنهادی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که با نظر جمعی خبرگان آماده شده بود، در برنامه پنجساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گنجانده شد تا زمینه مشارکت بیشتر بخش خصوصی در تدوین برنامه‌های تحول دیجیتال کشور تسهیل شود.

به موجب این برنامه دولت مکلف شد تا در مباحث توسعه‌ای اقتصاد دیجیتال از نظرات مشاوره‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اعضای آن استفاده کند.

بدیهی است اعتماد به بخش خصوصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای انسانی، مادی، علمی و تجربی آن به ویژه در فرایند تنظیم و تدوین قوانین و مقررات مرتبط با تحولات عرصه دیجیتال، به منزله اقدامی کلیدی برای تضمین کمی و کیفی پیشرفت‌های این عرصه خواهد بود و عواید آن جمیع ذینفعان کشور را شامل می‌شود.

بار دیگر تاکید می‌شود، ثمره اعتماد به بخش خصوصی در حوزه اقتصاد دیجیتال، امروز طیف وسیعی از خدمات و دستاوردها را شامل می‌شود که منجر به رضایت، تسهیل و بهره‌مندی عموم جامعه و همچنین توسعه سهم اقتصاد دیجیتال کشور شده است و حفظ این سرمایه‌های ملی نیازمند حمایت و همراهی بیشتر با فعالان این عرصه است.

در پایان ضمن اعلام آمادگی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای کمک به اعتلای کشور، به سهم خود این روز را به تمامی همکاران و دست‌اندرکاران خانواده بزرگ عرصه ارتباطات، فناوری اطلاعات و اکوسیستم دیجیتال کشور تبریک می‌گویم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-18 09:37

افزودن دیدگاه جدید