کد مطلب: 

294415

سورپرایز غیرمنتظره؛ دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک رنج می‎‌برد!

شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، اعلام کرد که بخشی از ایمپلنت مغزی آن‌ها که برای اولین بار در یک بیمار انسانی کاشته شده بود، دچار نقص فنی شده است.
سورپرایز غیرمنتظره؛ دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک رنج می‎‌برد!

به گزارش سیتنا، در ژانویه گذشته، ایلان ماسک، بنیانگذار نورالینک، اعلام کرده بود که اولین بیمار انسانی تراشه مغزی نورالینک را دریافت کرده و او به‌خوبی بهبود می‌یابد.

در آن زمان، تراشه مغزی نورالینک به عنوان یک تجربه منحصر به فرد خبرساز شد، به خصوص که دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک بهبود یافت و توانست به سادگی با فکر کردن، ماوس کامپیوتر را حرکت دهد.

با این حال، پس از حدود ۴ ماه، وبلاگی که توسط نورالینک منتشر شد، نشان داد که این شرکت با مشکلی مواجه شده است.

شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، روز چهارشنبه اعلام کرد بخشی از ایمپلنت مغزی آن‌ها که برای اولین بار در یک بیمار انسانی کاشته شده بود، دچار نقص فنی شده است.

نورالینک در حال توسعه رابط مغز و کامپیوتر (BCI) است که در نهایت می‌تواند به بیماران فلج کمک کند تا تنها با فکرشان، ابزارهای خارجی را کنترل کنند. این سیستم طبق وبسایت شرکت، از طریق ۱۰۲۴ الکترود روی ۶۴ رشته نازک‌تر از تار مو، سیگنال‌های عصبی را ثبت می‌کند.

در ژانویه، Neuralink این ایمپلنت را به عنوان بخشی از مطالعه‌ای برای بررسی ایمنی آن، در مغز یک بیمار ۲۹ ساله به نام نولاند آرباو کاشت. این شرکت در ماه مارس، ویدیویی زنده از استفاده آرباو از BCI را به اشتراک گذاشت و در پست وبلاگی ماه آوریل اعلام کرد که جراحی با موفقیت کامل انجام شده است.

اما طبق پست وبلاگی که روز چهارشنبه منتشر شد، در هفته‌های بعد از جراحی، تعدادی از رشته‌های کاشته شده از مغز آرباو پس زده شدند. این موضوع به معنای کاهش الکترودهای مؤثر و در نتیجه، محدود شدن توانایی شرکت برای سنجش سرعت و دقت لینک بود.

نورالینک فاش نکرد که چه تعداد رشته‌ از بافت جدا شده‌ است و تاکنون به درخواست مصاحبه پاسخ نداده است.

نورالینک به‌عنوان یک راه‌حل جایگزین، الگوریتم ضبط را تغییر داده‌ و رابط کاربری را بهبود بخشید. همچنین برای بهبود تکنیک‌های ترجمه سیگنال‌ها به حرکات شاخص تلاش کردند. نورالینک درنظر داشت ایمپلنت را از بین ببرد، اما این مشکل خطر مستقیمی برای ایمنی آرباگ ایجاد نکرده است.

اگرچه برخی رشته‌ها از بافت مغز آرباو جدا شدند، نورالینک گفت که او از سیستم BCI این شرکت برای حدود هشت ساعت در روز در طول هفته و اغلب تا ۱۰ ساعت در روز در تعطیلات آخر هفته استفاده می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-09 22:07

افزودن دیدگاه جدید