کد مطلب: 

294404

هشدار نهاد نظارتی بریتانیا به شرکت‌های فناوری: محتوای «مسموم» را از دید کودکان پنهان کنید

آفکام، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا به شبکه‌های اجتماعی هشدار داده است که اگر از مقررات جدیدی که برای ایمنی کاربران در فضای مجازی وضع شده پیروی نکنند، ممکن است استفاده از این شبکه‌ها را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع کند.
هشدار نهاد نظارتی بریتانیا به شرکت‌های فناوری: محتوای «مسموم» را از دید کودکان پنهان کنید

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، آفکام پیش نویس دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده است که شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تدابیر جدی‌تری را برای کنترل سن کاربران اتخاذ کنند و الگوریتم‌های خود را به گونه‌ای تغییر دهند که «محتوای مسموم» از دید کودکان، دور نگه داشته شود.

اما والدین کودکانی که فرزندانشان پس از قرار گرفتن در معرض محتوای مضر آنلاین جان خود را از دست داده‌اند، مقررات پیشنهادی جدید را «ناکافی» توصیف کرده‌‌اند. یکی از آنها به بی‌بی‌سی گفت که این تغییرات بسیار کند و «با سرعت حلزون» اتفاق می‌افتد.

متا و اسنپ‌چت در بیانیه‌های خود گفتند که اقدام‌های حفاظتی بیشتری را برای افراد زیر ۱۸ سال در پیش گرفته‌اند و ابزارهایی را ارائه کرده‌اند که به کمک آن والدین می‌توانند محتوایی را که کودکان روی این شبکه‌های اجتماعی می‌بینند، کنترل کنند. سایر شرکت‌ها به درخواست بی‌بی‌سی برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده‌اند.

ملانی داوز، رئیس آفکام گفت که هر شرکتی که پیش‌نویس آیین‌نامه‌های عملی را زیر پا بگذارد « باید نامش اعلام و رسوا شود».

او تصریح کرد که اقدامات سخت‌تری مانند ممنوعیت سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای کودکان نیز در نظر گرفته خواهد شد.

آفکام موظف است که در چارچوب قانون ایمنی آن‌لاین، مقررات سختگیرانه‌تر جدیدی را به اجرا بگذارد تا اطمینان حاصل کند که شرکت‌های فناوری قانون را رعایت می‌کنند.

یکی از محورهای اصلی این مقررات به الگوریتم‌هایی مربوط می‌شود که تعیین می‌کنند هر کاربر در شبکه‌های اجتماعی چه محتوایی را می‌بیند.

آفکام می‌گوید شرکت‌های فناوری باید الگوریتم‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که مضرترین محتواها در معرض دید کودکان قرار نگیرد و دیده شدن سایر محتواهای مضر را هم کاهش دهند.

از جمله تدابیر پیشنهادی دیگر این است که شرکت‌ها وادار شوند در صورت نمایش محتوای مضر سن کاربران را دقیقتر بررسی کنند.

طبق جدول زمانی آفکام، این مقررات جدید از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به اجرا گذاشته می‌شود.

پیام دولت بریتانیا به شرکت‌ها

دولت بریتانیا اصرار دارد که تدابیر اعلام شده توسط آفکام «تغییر اساسی در تجربه کودکان در بریتانیا از دنیای آنلاین ایجاد خواهد کرد.»

میشل دونلان، وزیر فناوری بریتانیا از شرکت‌های بزرگ فناوری‌ خواست تا این دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند.

او گفت: «پیام من برای این شرکت‌های فناوری این است که با ما همکاری کنید و آماده شوید. منتظر زمان اجرای این قانون و جریمه های سنگین نباشید، برای انجام مسئولیت‌های خود قدم بردارید و همین الان اقدام کنید.»

بسیاری از شرکت‌های فناوری که بی‌بی‌سی با آنها تماس گرفت، پاسخی ندادند یا از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

سخنگوی اسنپ چت گفت: «ما به عنوان شبکه‌ای محبوب در میان جوانان می‌دانیم که مسئولیت‌های بیشتری برای ایجاد یک تجربه ایمن و مثبت داریم. ما از اهداف قانون ایمنی آنلاین حمایت می‌کنیم و با کارشناسان همکاری می‌کنیم تا در باره رویکرد خود در مورد ایمنی در اسنپ چت اطلاع‌رسانی کنیم.»

یکی از سخنگویان متا هم گفت که این شرکت می خواهد جوانان «در محیطی که احساس امنیت می‌کنند با دیگران ارتباط برقرار کنند».

او گفت: «محتواهای تحریک‌کننده خشونت، تشویق به خودکشی، آسیب زدن به خود یا اختلالات تغذیه، قوانین ما را زیر پا می‌گذارد و وقتی آن را پیدا می‌کنیم آن محتوا را حذف می کنیم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-09 13:19

افزودن دیدگاه جدید