کد مطلب: 

294400

قزاقستان در حال ساخت ماهواره‌های جدید است

میلیاردها تنگه امسال در قزاقستان برای ساخت ماهواره‌های جدید هزینه می‌شود و بر اساس برنامه بودجه ای وزارت توسعه دیجیتال، یک سیستم جدید سنجش از راه دور زمین (ERS) برای جایگزینی سیستم های موجود مورد نیاز است.
قزاقستان در حال ساخت ماهواره‌های جدید است

به گزارش سیتنا، بر اساس برنامه بودجه ای وزارت توسعه دیجیتال، یک سیستم جدید سنجش از راه دور زمین (ERS) برای جایگزینی سیستم های موجود مورد نیاز است. قرار است در سال جاری هفت میلیارد تنگه (بیش از 15 میلیون دلار) برای این منظور اختصاص یابد.

سال گذشته این مبلغ یک میلیارد تنگه بود. پیش بینی می‌شود میزان تکمیل پروژه تا پایان سال به 44.4 درصد برسد. دوره اجرای برنامه ریزی شده 2027-2023 است. مجموع تامین مالی بر اساس طرح سرمایه گذاری به 39.5 میلیارد تنگه (حدود 89 میلیون دلار) می رسد.

این وزارتخانه خاطرنشان می‌کند که صورت فلکی جدید ماهواره‌های سنجش از دور با وضوح متوسط KazEOSat-MR ، از سه مجموعه تشکیل شده است که کارآیی دریافت داده‌ها به وسیله آنها سه برابر افزایش می یابد و بررسی یک قلمرو مشخص در قزاقستان یک بار در روز انجام می‌شود. فضاپیمای عملیاتی فعلی، این کار را هفته ای یکبار انجام می دهد.

پیش بینی می‌شود با این طرح برای 101 نفر شغل ایجاد شود. سود اقتصادی حاصل از جایگزین وارداتی این خدمات، برای سال های 2031-2027 حدود 104.4 میلیارد تنگه (کمتر از 234 میلیارد دلار ) خواهد بود. در همین مدت اثر غیرمستقیم ارائه تصاویر با وضوح متوسط به سازمان‌های دولتی معادل 46.5 میلیارد تنگه خواهد بود. حداکثر مساحت کل پوشش در طول پنج سال حداقل 2.4 میلیارد کیلومتر مربع خواهد گردید.

لازم به ذکر است که وزارت توسعه دیجیتالی، پیشتر اعلام کرده بود که مجموع مبلغ اجرای این پروژه بالغ بر 18 میلیارد تنگه خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-09 11:20

افزودن دیدگاه جدید